Strikkeåret 2022 – DEL 1

Det begynner å bli tid for en aldri så liten oppsummering av Strikkeåret 2022.

Copyright: Strikkekjerring

Siden jeg ser at jeg har strikket veldig mye, deler jeg inn Strikkeåret i 4 deler.

Jeg tar hvert kvartal for seg og der vil det nok være forskjeller også på hvor mye jeg har strikket.

Nå skal jeg først ta for meg månedene januar, februar og mars.

Jeg lager en del samlebilder slik at det ikke blir massevis av bilder nedover.

Etter at jeg har laget ett innlegg for hvert kvartal, vil det til slutt bli ett samlet innlegg med statistikk over hvilke og hvor mange plagg jeg har strikket.

Okei?

Here we go!

Øverst her ser dere bilde av en Chunky Dahlia som jeg har strikket til meg selv i Air og Lollipopgarnet.

Hvis det er ting dere lurer på, er det bare å spørre.

Copyright: Strikkekjerring

Totalt de 3 første månedene gjorde jeg ferdig:

1 heklet skjørt

2 par sokker

1 eggevarmer

2 gensere

1 sjal

5 pannebånd

2 par sydde skinnvotter

1 par tova votter

1 vest

2 luer

1  par tøfler

 

TOTALT 19 ting

Copyright: Strikkekjerring

Denne genseren strikket jeg til min tantegutt.

Jeg liker veldig godt fargene i den.

Copyright: Strikkekjerring

Disse fine OL-pannebåndene ble veldig populære og jeg la ut ett gratis mønster på dem.

Det førte faktisk til en 3. plass på blogglista.

Mønsteret ligger fremdeles her i bloggen og du finner det gratis

HER

Copyright: Strikkekjerring

Jeg begynte også med litt Påskestrikk og strikket BUNNY-sokker og et Påskepannebånd.

BUNNY-sokker strikket jeg flere av senere også, så det får dere se i neste runde.

Copyright: Strikkekjerring

Et heklet skjørt ble også ferdig og det har min tantejente fått.

Jeg strikket også en eggevarmer og et par tova votter.

Jeg laget også mønster til et pannebånd for å protestere mot krigen i Ukraina.

Gratis mønster på det finner du

HER

Copyright: Strikkekjerring

I 2022  lærte jeg meg også å sy skinnvotter, så i første kvartal sydde jeg faktisk 2 par.

Jeg plantefarget også en del garn og la ut prosessen for dere.

En Oslolue ble også strikket.

Linker til alle mønstrene finner dere i Arkiv og månedene januar, februar og mars.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg strikket også ferdig ett par Bosniatøfler, en Vianlue, 1 vest til meg selv og ett sjal.

Totalt vil jeg si meg godt fornøyd med første kvartal.

Mye ble strikket og jeg tror faktisk ikke jeg produserte en eneste UFO.

Men jeg har noen restegarnsprosjekter gående.

Blant annet ett restegarnsteppe, som jeg strikker på nå og da.

 

Dagen i dag skal brukes til forberedelser til juleselskap.

Vi er enda av den “gammeldagse” sorten som går på julebesøk til hverandre.

Det er utrolig koselig både å få julebesøk og gå i julebesøk.

Det er en viktig og koselig tradisjon.

Musikermannen kom hjem fra spillejobb i natt og har fått sove litt ekstra lenge i dag.

 

HA EN NYDELIG ROMJULSDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

12 kommentarer
      1. Hehehe…😂
        Si ikke det.
        Når du begynner å regne sammen kan det fort bli mer enn du tror.🤗

      1. Jo, når man begynner å telle opp ser jeg at det er blitt en del i året som er gått.😅🧶 En fin romjulskveld ønskes deg også.🤩🎄

    1. Så mange nydelige ting. Fine farger og mønster.
      Gøy å lage egne klær, fint innlegg. Gleder meg til neste… 🥰
      Kos dere i selskap..

      1. Det er rar når man begynner å regne sammen alt man har laget i løpet av ett år, så blir det jammen mye, gitt.😅
        Det er morsomt å ta et lite tilbakeblikk og se.🥰🧶

    2. Ja det var litt av ei samling bare på de 3 første månedene 🤩 Blir spennende å se resten.. husker noe av det du har lagt ut, men ikke alt 😊
      Godt, gammeldags julebesøk er noe jeg VIRKELIG savner.. men av de jeg kjenner liker de fleste å FÅ julebesøk, men ikke gå sjøl. Faktisk gjelder det resten av året også 🤔 Har flydd ned noen dører opp gjennom årene, men kan nesten telle på fingrene de gangene jeg har hatt besøk – i alle fall de siste 8 årene etter at jeg skilte meg, hehe.

      1. Jo, det blir litt når man begynner å se tilbake på hva man har laget.😅🧶
        Her har vi holdt hardt på den gamle tradisjonen og vi ringer rundt og inviterer, men vi må ta det i flere runder siden vi er så mange.🤩😅

    3. Her var det mye flott! Og artig med den gode bloggplassen du fikk når du la ut OL-oppskrift 🙂 Jeg strikket mye før, men nå har jeg tatt meg en laaaang pause og gjort diverse annet. Men blir jo inspirert av dine flotte oppskrifter da! Har noen påbegynte julekuler. Kanskje de kan bli ferdig til neste jul? 🙂

      1. Ja, det var overraskende!🤗
        Det er morsomt å se tilbake og lage en oversikt over det som er blitt produsert i løpet av året som er gått.🧶🤩
        Du får ta fram julekulene igjen, så får du bruke dem til neste år.🎄🧶🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg