<3 UKRAINA <3 Gratis oppskrift!!

Alle følger vi med på de skremmende bildene fra Ukraina i aviser og på nyhetene.

Maktesløse er både vi og alle sivile mennesker i Ukraina.

Det er vanskelig å ikke kunne gjøre noe.

Jeg fikk lyst til å vise min solidaritet med det Ukrainske folk og har strikket et pannebånd med fargene til det Ukrainske flagget.

Copyright: Strikkekjerring

Pannebåndet er strikket dobbelt, med tekst på framsiden og hjerter på baksiden.

Copyright: Strikkekjerring

 

Mønster på Ukraina-pannebånd:

Størrelse: Voksen.

Hvis du strikker til et stort hode, kan du legge til litt flere masker mellom teksten og hjertene i hver siden.

Husk at du må legge til partall, slik at det blir like mange masker i hver side.

Hvis du strikker til et barn, kan du strikke i tynnere garn og tynnere pinner.

 

Garn: 50 gr. gult garn, f.eks Natural Lanolin Wool, Karisma. Garn som har str. fasthet 22 m pr 10 cm

50 gr. blått garn, f. eks Natural Lanolin Wool, Karisma. Garn som har str. fasthet 22 m pr 10 cm.

Pinner: 3.5 mm 40 cm

 

Legg opp 107 masker med gult garn.

Ta sammen og strikk glattstrikk rundt på rundpinne 16 omg.

Strikk 1 omg vrang (brettekant)

 

Start på mønster 1 (tekst) og fortsett på mønster 2 (hjerter).

Omgangen begynner med tekst på mønster 1 og fortsetter med hjerter på mønster 2, slik at du må ha begge mønstrene foran deg.

På mønsteret skal det som er blått strikkes blått og det som er rødt strikkes med gult garn.

(Rett og slett fordi gult ikke vises på et hvitt ark)

Bytt bunnfarge halvveis, slik som du ser på bildet.

Når mønsteret er ferdig strikket, strikk 1 omg vrang (brettekant)

Strikk så videre i glattstrikk 15 omg.

Fell av.

Fest trådene.

Sy eller mask sammen pannebåndet på baksiden.

 

Lykke til!!

Copyright: Strikkekjerring
Copyright: Strikkekjerring

 

Jeg føler stort for det Ukrainske folk, men vi må heller ikke glemme folket i Russland.

De lider også under Putin og når jeg hører at mennesker fra Russland blir hetset i Norge, skammer jeg meg over mitt eget folk. Dit må vi ikke komme! Det er ikke deres skyld at Putin har valgt å gå til krig.

Ta godt vare på menneskene både fra Ukraina og Russland. <3

 

GOD HELG!

 

Følg eg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg