UFO, WIP og resirkulerbare prosjekter

Ikke nok med at jeg rydder i garnlageret mitt, men jeg rydder også i prosjektene mine.

Copyright: Strikkekjerring

Dette året har jeg nemlig bestemt meg for å ta et skikkelig oppgjør med alle uferdige prosjekter som ligger rundt omkring.

Noen er UFOer, altså UnFinishedObjects og noen er WIP=WorkInProgress.

Noen av dem har jeg mer eller mindre glemt av, men nå kommer de dukkende frem i lyset, unna for unna.

Jeg er svært god på å ha mange prosjekter gående på samme tid, men jeg er visst også god på å glemme at de i det hele tatt eksisterer.

Men nå skal jeg altså ta skikkelig tak her!

Noen prosjekt skal rekkes opp, altså blir de resirkulerbare.

Skikkelig miljøvennlig altså!

I tillegg får man jo håndarbeidet til å vare skikkelig lenge hvis man først strikker av garnet for så å rekke det opp og strikke det på nytt.

Har man i tillegg en “hjelpsom” Musikermann, så får man svært god hjelp med hva som skal rekkes opp og ikke.

Se bare

 

HER

Andre prosjekt skal beholdes og strikkes på og forhåpentligvis blir noen av dem ferdige i løpet av 2024.

Som blant annet dette Leafsjalet her, som jeg begynte på for en evighet siden.

Det nydelige mønsteret er laget av MarionR og i tillegg er jeg begynt å strikke av et nydelig, dyrt garn som jeg har kjøpt for veldig mange år siden.

Det er Skinny Bugga, kjøpt fra utlandet og er et nydelig garn i en lekker farge, men bildet viser ikke hvor fint det egentlig er.

Jeg har tydeligvis kommet halvveis, siden jeg har strikket opp et hespe og skal visst i gang med fellinger tror jeg, med hespe nr 2.

Copyright: Strikkekjerring

Ikke nok med det, men jeg har sanneligen enda et påbegynt sjal liggende.

Bare at det skal strikkes i Nordlys.

Ser dere at jeg bruker ordet SKAL??

Det ligger noe i det ordet som tilsier at jeg må gjøre det ferdig.

Jeg husker også grunnen til at jeg begynte på enda et sjal av samme sorten uten å ha gjort ferdig det første.

Unnskyldningen min er faktisk dritgod!

Vi skulle nemlig for en god del år siden på vinterferie og jeg hadde klart å trykke både mann, barn og bagasje i bilen, men da vi kom på ferga oppdaget jeg at sjalstrikken min lå pent igjen hjemme, enda jeg hadde lagt det fram før jeg dro.

Jeg hadde nesten panikk før vi kom oss til nærmeste garnutsalg og jeg fikk kjøpt meg garn og pinner til enda et sjal.

Ja, for oppskrifta hadde jeg jo klart å få med meg!

En hel vinterferie uten garn og pinner hadde verken jeg eller de rundt meg klart.

Det kan jeg garantere!

Copyright: Strikkekjerring

Disse Krøllekantvottene her dukket også opp i en pose.

Der hadde det stoppet opp fordi jeg manglet litt garn for å få krøllekanten ferdig.

Nytt garn har jeg også funnet, så nå er det ingen unnskyldning for ikke å gjøre disse ferdige og tove vottene.

Copyright: Strikkekjerring

Men her kommer vi til noe resirkulerbart!

Denne genseren her har fått noen stygge økninger lenger opp og det kommer jeg aldri i verden til å være fornøyd med, så da er det bare å rekke opp.

Om jeg kommer til å starte på nytt på denne oppskrifta er dog noe usikkert, så det kan godt hende det blir strikket noe helt annet av garnet senere.

Copyright: Strikkekjerring

Denne stakkars Twistnissen ligger her ensom og forlatt og ikke er den blitt tovet og den har heller ikke fått verken øyne eller skjegg.

Det er kanskje et lite håp om at den får det før jula 2024??

Copyright: Strikkekjerring

Så har vi dette restegarnsskjerfet: Sophies scarf.

Det har jeg faktisk strikket på i 2023, så det er absolutt en WIP.

Det er heller ikke så mye igjen før jeg er ferdig med det, så her er det absolutt håp!

Dette så jo ikke så ille ut, tenker du kanskje?

Vel!

Jeg er ikke kommet til de store prosjektene enda.

Dessuten tenker jeg at jeg skal spre det litt utover dag for dag, så ser det ikke riktig så ille ut, sant??

Jeg hadde jo med 2 WIP i innlegget mitt i går også, det må vi ikke glemme.

Totalt er det nok mange, men mindre skal det bli.

Bare hør godt etter nå:

DE PROSJEKTENE JEG IKKE HAR RØRT OG STRIKKET NOE PÅ I 2024, SKAL REKKES OPP TIL 2025!!

Bare så dere vet det, he, he…

Så får vi se hvor godt jeg husker når dette året er omme, ha, ha….

 

HA EN WIP LØRDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg