Tova Twist – Norsk oppskrift på tøfler

Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger på CAPSLUA

Jeg holder på å strikke den opp i flere størrelser, så mønster vil komme etterhvert.

Det vil også bli mulig å få kjøpt ferdigstrikka luer. Flere har spurt om det. Du kan starte å sende meg en melding med ønsket farge og størrelse.

 

Men, imens kan dere prøve dere på å strikke disse flotte tovatøflene, med en twist.

Hos oss begynner det å bli kaldt og i går fyrte jeg i ovnen da jeg kom hjem og fant fram ullsokkene.

Tøfler er også supert når man fryser på føttene.

Copyright: Nina Ruth

 

Disse strikkes i Fritidsgarn på pinne 6 mm og er et kjapt prosjekt å strikke.

Copyright: Nina Ruth

 

MØNSTER: TOVA TWIST

STØRRELSE: 35-42

GARN: FRITIDSGARN ELLER LIGNENDE

PINNER: 6 MM

 

Velkommen september!

Første høstmåneden og nå er det virkelig tid for å få fart på strikkepinnene. Skal man bli ferdig med det alle i familien trenger av nye gensere, luer, sokker og annet må man henge i!

Jeg har en laaaaang strikkeliste jeg skal bli ferdig med.

I går felte jeg av pannebåndet jeg har strikke på, så nå skal jeg bare feste trådene, før jeg legger opp til en ny Capslue i herrestørrelse.

I dag holder jeg på med brød- og kakebaking og ikke minst er det mye mat som skal lages i løpet av dagen. Det meste er tomt etter helga, så jeg må nok bruken dagen på det.

Det kom også en spennende pakke inn døra med masse sytilbehør som jeg skal pakke opp og få inn i butikken i dag. Garnhyllene må også fylles opp og det må bestilles inn mer, så i dag er det nok å gjøre.

Foreløpig ingen cateringer i dag, så da kan jeg konsentrere meg om det som skal skje i dineren og butikkene i dag.

Minstemann hadde gledet seg noe vanvittig på at de skulle på fjelltur i dag. I morges regnet det, men siden vi ikke hørte noe, pakket vi sekken likevel. Værmeldingen var egentlig fin og akkurat nå skinner sola. Han pakket også med seg bærplukker, kopp og sukker, siden han hadde store planer om å lage seg blåbærsyltetøy på turen, men 5 minutter før bussen skulle gå, fikk vi melding fra skolen om at det ble vanlig skoledag i dag. Det ble dermed en dritsur og skuffet tenåring som dro avgårde med bussen i dag. Men han pleier ikke å være sur lenge, så han var nok blitt blid før han kom til skolen.

Tror vi heller få ta oss en tur i ettermiddag, selv om det ikke blir helt det samme som å dra med kompisene.

 

ØNSKER DEG EN HERLIG START PÅ SEPTEMBER!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg