Såååå fornøyd med min nye CAPSLUE!!!

Reklame | Eget design

I det siste har jeg jobbet med å lage min egen oppskrift på Capslue.

Jeg har strikket og rekt opp og startet på nytt igjen. Telt og regnet ut hvor mange masker jeg trengte og hvordan formen skulle være.

Nå er den endelig ferdig og GJETT om jeg ble fornøyd!!

Copyright: Strikkekjerring

 

Etter toving ble den helt perfekt! Den sitter som støpt på hodet og varmer godt over ørene.

Med en brem i passe størrelse, holdes snø, regn og vind unna øynene.

Denne Capslua er super for de som går på jakt og som gjerne må sitte stille lange stunder av gangen.

Copyright: Strikkekjerring

 

Jeg liker at den former seg etter hodet og går litt ned i nakken. Den sitter ikke for løst, men heller ikke for stramt.

Jeg har tovet den i tørketrommelen sammen med et håndkle, etter å ha latt den bade en stund i håndvasken. Jeg har bare vridd vannet ut av den, men ikke sentrifugert den, før jeg hadde den i tørketrommelen.

Copyright: Strikkekjerring

 

Et siste bilde her for å vise hvordan den sitter på hodet og hvordan bremen ble.

Nå skal jeg prøve ut flere størrelser. Denne passer til dame, eller ungdom.

 

MØNSTER: EGET

GARN: HEGRE

PINNER: 6 MM

 

Arbeidsdagen fløy avgårde. Det er alltid mye jeg skal gjøre på kontoret og da går tiden fryktelig fort.

Etter middag dro musikermannen på spillejobb og jeg har vært i transporten med minstemann til og fra fotballtrening. Mens han var på trening, gikk jeg en liten turløype i det fine været. Sola skinner ikke, men det regner ikke og temperaturen er fin, så det er fint å ta en tur ut.

Siste dagen i august allerede og i morgen kan vi ønske første høstmåneden velkommen.

Nå skal jeg gjøre ferdig et pannebånd før jeg begynner å regne litt på en ny Capslue i større størrelse og ta ikke minst se neste runde av Sommerhytta.

 

HA EN FIN MANDAGSKVELD!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg