Strikkekjerring og Musikermannens Adventsstund

Første søndag i advent må jo markeres, også i heimen til Strikkekjerring og Musikermannen.

Copyright: Strikkekjerring

Strikkekjerringa tar seg av lystenninga mens Musikermannen sikrer seg dagens første kaffekopp.

Adventsstjernene er tent og det er lys i alle 7-armede lysestaker.

(Det skal Musikermannen ha æren for, etter å ha sagt noen velvalgte ord mens han plagdes med å finne ut hvilke pærer som var sprengt)

I går ble også den hjemmelagde Adventsstjerna hengt opp.

Den kan du se HER

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har fått opp mine glitrende røde julegardiner i stua og morgenen er i ferd med å lysne ute.

Musikermannen har alltid en gitar tilgjengelig og jeg mener at han må spille til adventsstunden i dag.

Jeg undres på om han kan en adventssang, men det er han sannelig ikke sikker på.

Jeg lurer på om han kan den som heter “Vårt første lys vi tenner”.

 

Vårt første lys vi tenner

og ser opp mot det blå

Vårt første lys vi tenner,

Guds sønn vi venter på

Tekst og melodi: Opphav ukjent

 

Nei, den kan han ikke og siden jeg heller ikke er helt stødig i melodien, ser han noen tvilsomt på meg og lurer på om jeg ikke bør ta en sang jeg faktisk kan.

Det skulle da vel bare mangle at jeg ikke kan adventssangene!

De terpet vi jo tross alt såpass mye på på skolen at de sitter da fastklistret inni hjernen.

Nå må jeg vise at jeg husker dem også!

Tenn lys kan du vel?, spør jeg.

Joda, hvis jeg kan den, så kan vel sannelig han også den sier han.

Etter å ha stemt gitaren, rensker jeg strupen og klemmer til:

Copyright: Strikkekejrring

 

Tenn lys, et lys skal brenne for denne lille

jord.

Den blanke himmelstjerne, der vi og alle

bor.

Må alle dele håpet så gode ting kan skje.

Må jord og himmel møtes. Et lys er tent for det.

 

Musikermannen slenger seg på og spiller i vei og godt fornøyde kan vi begge være siden vi både husket tekst og melodi.

Jammen ikke så verst bare det!

Tradisjoner må følges og adventsstund skal man ha, enten man er liten eller stor.

Da ungene var mindre, hadde vi alltid adventsstund på ettermiddagen hvor vi tente lys og koste oss med gløgg og pepperkaker eller kakao og smakte på andre julekaker.

I år ble det bare Musikermannen og Strikkekjerring som var tilstede og siden vi har mer flyttesjau og rundvask å utføre for de 2 minste ble adventsstunden tatt på morgenen her.

Men ingen skal si at vi skuffet unna adventsstunden!

Copyright: Strikkekjerring

Morgenen har startet like vakkert i dag som stort sett alle dager her i nord i november.

Det er nesten så vi blir bortskjemte på godvær!!

Men vi klager slett ikke.

Himmelen er virkelig vakker å se på og jeg blir aldri lei.

 

HA EN NYDELIG ADVENTSSØNDAG!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

13 kommentarer
      1. Veldig fint å starte dagen litt rolig og med å tenne lys.🌟🤩
        Å stresse avgårde på morgenen er ikke så kjekt og advent skal også brukes til masse lys og rolige stunder også.🤗🥰
        Nyt første søndagen i adventa!🌟

    1. Grattis med fint headerbilde 🥰 og det har blitt koselig inne også. Ja nå lyser det nok stjerner og adventslysestaker i de aller fleste vinduer tenker jeg. Når det gjelder adventssanger, salmer og mange julesanger så ligger jeg tynt ann dessverre. Jeg kan nok bare de som blir spilt på radioen flere ganger i løpet av adventstiden. Ønsker deg en fin adventssøndag, klem 🤗

      1. Takk for det!🤩🥰
        Ja, jeg ser at mange har fått frem stjerna og lysene og har pyntet litt til adventa starter.🌟🤩🌟
        Det er koselig å gjøre litt av det og kose seg litt ekstra nå.🥰

      1. Jeg liker den jeg også.🌟🤩🌟
        Håper du også har hatt en fin 1. søndag i advent.🥰

    2. Så koselig start på dagen! Hørtes veldig fint ut det jeg hørte dere sang og spilte 😉

      Liker så godt forsidebildet ditt, det oser varme og julestemning <3

      1. Det var veldig koselig å starte dagen med lystenning og sang.🌟🤩
        Det er fint å bytte forsidebilde nå og da og nå når det snart er jul er det koselig å ha et bilde av huset vårt.🌟🥰

    3. Så koselig å lese <3. Adventstunden voks jeg også opp med og overførte samme tradisjon til barna. Men i går ok jeg visst lett på det. Fine bilder, masse stemning. Nyt mandagen <3

      1. Det er veldig hyggelig å ta seg tid til en adventsstund også for oss voksne.🤩🌟
        Ha en nydelig mandag.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg