Mer restegarn er brukt opp – Gratis mønster

Det ble en lang dag på jobb i går og mye brøyting og snømåking, men jeg fikk gjort ferdig disse tøflene.

Copyright: Strikkekjerring

De sitter godt på foten, er kjappe å strikke og er fine å ha so gjestetøfler eller som gave.

Jeg lurer faktisk på om jeg strikke ett par til som Musikermannen kan få.

Han kommer nok til å fryse på føttene hvis han skal fortsette med den Grøftebrøytinga si.

Dessuten er det jo ikke sikkert at geskjeften går like godt som det han ser for seg, så da kan det jo være greit med litt trøst.

Han er forresten godt i gang med brøytinga etter nattens snøfall, men jeg har nå spurt pent om ikke han kan brøyte veiene også, helst før han tar grøftebrøytinga.

Det ville vært mest praktisk, siden jeg ikke har fått meg snøscoooter riktig enda.

Tøflene er altså strikket i rester av Freestyle, ett garn som er gått ut, men som har samme strikkefasthet som for eksempel Nepal.

Dette paret veier 71 gram totalt, så da er de grammene slanket bort i en fei og det ble noe nyttig av det også.

Fargene var ikke så lette å gjengi, men de er mest riktig på det øverste bildet her.

Som du ser, ser fargene helt annerledes ut på bildet under her.

Jeg gleder meg til det blir barmark og det skal bli mulig å få tatt bilder ute.

Copyright: Strikkekjerring

 

MØNSTER: EASTER PARADE

GARN: HER HAR JEG BRUKT FREESTYLE

PINNER: 4.5 MM

STØRRELSE: HER HAR JEG STRIKKET STØRRELSE 38-39

 

Jeg håper at vi skal slippe å bruke hele arbeidsdagen på å måke og brøyte snø i dag.

Jeg har veldig mye annet som skal gjøres ferdig.

I kveld skal vi ha vår første Musikkbingo, så der er det fremdeles mange små detaljer som skal gjøres ferdig.

Kaker skal også bakes og mat skal lages.

I kveld skal det serveres Snackplate, som da er en tallerken med fingermat som man kan spise underveis mens man spiller.

Kanskje jeg rekker å ta ett bilde før de blir spist opp?

Så får vi håpe at folk klarer å grave seg ut av husene etter snøfallet det siste døgnet og finner bilen sin ett eller annet sted i snødungene og kommer ut for å synge og spille Musikkbingo.

Jeg finner garantert noen gulv som trenger en vask også i løpet av arbeidsdagen og jeg vet at jeg har noen overnattingsrom som skal vaskes i dag.

Jeg så på Sofa i går kveld og la merke til at de som satt i sofaene gapte da de så på Bahareh i “Per & Baharehs Grand Hotel”, som innehar mange forskjellige roller og yrkestitler i løpet av dagen, mens jeg reagerer ikke det minste, men konstaterer at det er sånn det er hos dem også.

Derfor har jeg mange ganger problemer med hva jeg skal skrive de gangene det er nødvendig med en yrkestittel i jobbsammenheng.

Potet er kanskje den beste benevnelsen, ha, ha…

 

HA EN FLOTT FREDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

12 kommentarer
      1. Det er nok en sjelden yrkestittel.😅
        Jeg har aldri funnet den i sånne skjema som man fyller ut på nett.

    1. Tror nok ganske sikkert at du er som poteten, ja, kan brukes til alt! Du har mange roller i løpet av dagen. Kanskje du skulle lage deg ei liste, og legge ut i bloggen? Mest for å synliggjøre for deg selv hvilken flott potet du er! 😀
      Det er en god idé å ha en kurv fylt med gjestetøfler ved inngangen 😉

      1. Huff! Vet ikke helt om jeg tør det?😨🙈
        Den lista hadde nok blitt lang.😅
        Det hadde vært kjekt med en sånn kurv i gangen.🧶🤔

        1. Kanskje hadde det vært mer spennende å sett ei liste med dine roller laget av Musikermannen, hihi 😉 Men lista hadde nok blitt for lang, ja 😅
          Jeg har kommet hjem til folk med kalde gulv som har kurver med gjestetøfler, og vært veldig takknemlig 😀

          1. Ja, hjelpes meg!😨😱🙈😂
            Det skulle blitt litt av en liste.🙈
            Fantastisk fint hus du er kommet til!🧶👏🏻👌🏻

      1. Enormt med snø i Norge i mars i år.🥶
        Musikkbingo er kjempegøy, så hvis du får mulighet, så må du prøve det.👍🏻👌🏻

    2. Fine tøfler, og litt samme type som jeg strikker. Men du er jo en racer som får det unna så fort. Går litt tregt her, men målet mitt er bare å ha noe å holde på med innimellom 😉
      Har ikke såå mye garn at jeg må slanke det så fort 😀

      Her snør det mer i dag, så det spørs om vi ikke må ut og måke igjen i løpet av helga. Har mer lyst til å gjøre andre ting, eller bare gå en tur 😉
      God fredag! Klem <3

      1. Det er viktig å få garnet til å vare vet du.🤩👌🏻🧶
        Jeg er også skikkelig lei av å måke snø nå. Det er mye hyggeligere å kunne gå seg en tur.
        Ha en fin kveld!🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg