Ny geskjeft – Grøftebrøyting

Musikermannen er visst begynt å kjede seg.

Copyright: Strikkekjerring

Han har nemlig begynt med en ny geskjeft: Grøftebrøyting.

Å brøyte på veiene er det så mange andre som gjør, så han skal heller ta seg av å brøyte grøftene.

Det er jo i ordets rette forstand, “upløyd” mark.

Etterspørselen er sikkert kjempestor og pris og etterspørsel henger jo sammen, så dette kommer nok til å bli en gullgruve, tenker jeg.

Copyright: Strikkekjerring

Det blir nok ikke lenge før den gamle Zetor`n kan byttes ut med en nyere og større modell

og kanskje kan han utvide med noen ansatte og flere traktorer etter hvert med enda større brøyteskjær slik at kapasiteten kan økes?

Dette blir nok saker.

Jeg må si at min kunnskap kommer til kort i dette markedet, så jeg tenker at den geskjeften får Musikermannen ta seg av selv.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg for min del tror jeg skal fortsatt holde meg til den manuelle metoden.

Der er det visst også nok å gjøre for tiden.

Værmeldinga har holdt hva den har lovet i dag og når det i tillegg til tett snø kommer med vind, så er det ingen fare for at man stivner av i sofakroken.

Før du har måket ferdig, er det bare å sette i gang igjen.

Men siden Musikermannen er begynt med Grøftebrøyting, så har jeg satt opp en sparekonto øremerket Snøscooter.

Når det bare er grøftene vi kan kjøre i hos oss, så må jeg hvertfall ha en snøscooter slik at jeg kommer meg på jobb.

Jeg undres på om det er noe brukbart å få tak i på Finn.no for tiden??

Men markedet er vel støvsuget for snøscootere etter denne vinteren.

Det er vel best jeg begynner å se meg om etter en ny.

Musikermannen kommer nok til å tjene så godt på den grøftebrøytinga si at jeg nok kan kjøpe meg en 2024-modell med det ypperste av ekstrautstyr og vindskjerm på skal dere se.

Kanskje jeg skal få dem til å få navnet mitt i en glinsende farge på hver side også??

Men da blir vel Strikkekjerring ganske kjapt byttet til Scooterkjerring og det vet jeg ikke helt om jeg synes var så veldig fancy egentlig….

Men snøscooter VIL jeg ha!!

 

HA EN GRØFTEFRI KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring

 

 

 

12 kommentarer
      1. Her ser det ut til at det blir veldig lenge til det blir mindre snø i stedet for mer snø. Men når det skjer, er det fint å renset grøftene også.😅
        Ønsker deg en fin fredag!🤩

    1. Ja det er bare å fortsette… nå laver det ned igjen her også… og det skal visst lave ned i flere dager…. jajaja 😀 God fredag til deg ! klems

      1. Akkurat nå snør det enda mer.😨🙈
        Det er bare å holde ut.😅
        Ønsker deg dn fin fredag!🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg