Lille My Votter <3

Endelig ble Lille My vottene ferdige.

I morges var det i underkant av 10 varmegrader, så det var like før det var bruk for dem, hi, hi…

Copyright: Strikkekjerring

Disse vottene tar litt tid å strikke, siden det ikke er ett gjentakende mønster rundt votten, så man må følge godt med når man strikker på disse.

Men så blir de veldig fine til slutt, så da er det absolutt verdt det.

Jeg fortalte tidligere litt om historien til Lille My og den kan du lese om HER

Hun er en tøff og selvstendig liten dame og man kan virkelig bli imponert over hvor godt hun takler utfordringer der andre er mer usikre.

Jeg husker veldig godt episoden hvor hun seilte ut på isen på et serveringsbrett og møtte Vinterdamen.

Hun fortjener absolutt å få være på et par votter.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har valgt å strikke tomlene røde.

Rød er en sterk farge og passer fint til denne tøffe dama.

Det er ikke utgitt ett eget mønster på disse vottene, men du finner et diagram med mønsteret hvis du googler Lille My Votter.

Mine votter er strikket i Sterk på pinne 3.5 mm.

De ble litt store, så neste garn kommer jeg nok til å strikke dem i litt tynnere garn og kanskje pinne 3 mm.

Siden det er mønster på hele votten, blir de ekstra varme og gode, siden mønsterstrikk gjør at vottene på en måte blir doble.

Votter trengs utover høsten og vinteren og med strømprisene som stiger til himmels i sør, kommer ull til å trengs når så mange må spare på oppvarming.

Jeg håper virkelig dette snur snart.

Det blir betydelig tøffere fremover for både bedrifter og private med både renteøkning, økning på prisene på stort sett alt og ikke minst strøm, så økonomi og sparetiltak er nok det vi kommer til å snakke mest om denne høsten og vinteren.

Hjelpetiltak til befolkningen er nok det politikerne må bruke mest tid og penger på fremover hvis vi skal få både mennesker og bedrifter gjennom denne krisen også.

Minstemann har kommet seg på skolen.

For sikkerhetsskyld hadde vi en ringeavtale i morges, i tilfelle vekkerklokka ikke virka, men han var oppe og spiste frokost da jeg ringte 10 på 7 i morges.

De er av de heldige som har alle lærere på plass til skolestart.

Det er det ikke alle som har siden mange startet skoleåret med at mange av lærerne var tatt ut i streik.

Da er det vanskelig å få god undervisning.

Vi får håpe de blir enige om lønnsoppgjøret så ikke enda flere blir tatt ut denne høsten.

Disse elevene har allerede mistet mye undervisning under pandemien, så vi får håpe de ikke mister enda mer.

 

HA EN TEORETISK TIRSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

10 kommentarer
      1. En tøff dame trenger sitt eget vottemønster.🤗👍🏻
        Ja, vi får håpe de snart kommer fram til en løsning med strømprisene som er til å leve med og som er forutsigbar.😊

    1. Veldig artige votter, kjente det rykka i strikkegenet. Las forrige innlegget om Lille My, litt av et kraftsenter. Slik ellers er jeg litt glad i både diplomati og refleksjon, så når jeg møter folk som har for mange av de egenskapene her, får jeg utfordring :). Den framtida vi står overfor kan nok bli krevende, jeg har lyst å gjøre som Mummifamilien, gå i hi…hi, hi. Ellers er strømmen nokså sympatisk forleøpig for oss som bor midt i og nordover. Får håpe inflasjonen reguleres fort.

      1. Ja, jeg tror de fleste av oss rygger hvis vi møter slike som Lille My, men jeg har sansen for henne likevel. Hun er seg selv fullt ut, på godt og vondt.
        Vi i nord er heldige med strømprisene nå, men jeg føler at det er svært urettferdig at det skal være slik. Det bør være så likt som mulig og forutsigbart for alle.🤗

    2. Se der var vottene ferdig, og de ble superfine 🥰
      Ja det kan nok bli tøffe tak for de aller fleste utover nå, og ekstra ille for de som kanskje ikke har noe å spare…
      Ha en fin tirsdag, klem 🤗

      1. Jeg ble fornøyd med vottene.💕
        Det er ikke tvil om at høsten og vinteren blir verst for de som har aller minst.😔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg