Islandgenser – Gratis oppskrift

Er det ett garn som har vært populært de siste 2 årene, så er det Lopigarnet.

Både Lett Lopi og Alafoss Lopi har det vært nesten umulig å få kjøpt.

Villmarksgensere og Islandsgensere har vært enormt populært og her er det jammen kommet ett nytt mønster.

Copyright: Leena Ylitalo

Skikkelig fin var denne varianten og den strikkes i Lett Lopi.

Den strikkes nedenfra og opp og har rundfelling, så enkel montering med andre ord.

Copyright: Leena Ylitalo

Man kan velge om man vil ha lav eller høy hals. Alt etter hva du liker.

Fargene kan man jo velge slik man selv liker aller best.

Jeg synes begge disse fargevariantene var fine, men den hadde garantert blitt fin i andre farger også.

Fin turgenser er det også.

Det spesielle med den islandske ulla, er jo at den er vindtett og vannavvisende, så hvis det kommer litt regn, “reiser ulla bust” og støter fra seg vannet.

Copyright: Leena Ylitalo

Denne blir nok en ny favoritt hos mange!

Passer like fint til damer som til menn.

 

Gratis mønster: Kuntta-Neule

Garn: Lett Kopi

Pinner: 3.5 mm og 4.5 mm

Størrelser: XS-XXL

 

Værvarslet jeg meldte i går, som du kan lese om HER,

stemmer forbausende bra i dag. Ikke uventet har det snødd mer i løpet av natta og temperaturen ligger på 0-1 grad.

Planen i dag er som vanlig jobb.

Så skal jeg så smått begynne å planlegge turen til helga.

Minstemann og jeg skal kjøre til Narvik på fredag for å være i konfirmasjon til mitt tantebarn.

Det blir garantert hyggelig.

Sommerdekk har jeg ikke skifta til og det skal jeg ikke gjøre heller.

Kanskje senere i år. Kanskje ikke.

I går var det en ung sjåfør som mista førerkortet ikke langt fra oss, etter å ha fått sleng på bilen og kommet over i motgående kjørefelt. Med sommerdekk. Da ryker lappen. Sånn er det bare.

I Oslo er det vannsparing og her renner vannmagasinene over. Det er ikke rettferdig fordelt her i landet.

Det skal være sikkert.

 

LAG DEN EN TRIVELIG TIRSDAG!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

20 kommentarer
    1. Nydelig genser det der 😀

      Nei dette været er ikke rettferdig fordelt. Vi snakket om det til morgenen i dag… Fint vær i Oslo – hagl og snø her… men vi slipper spare på vannet…

      Lag deg en fin fin dag der nord 🙂

      1. Ja, denne falt jeg for med en gang.🤩
        Merkelige greier at det er så skeivt fordelt med været. Jeg måtte koste bilen ren for snø i morges, mens det i sør er tørke. En flott tirsdag ønskes deg.🤗

    2. Så vakker genser. Koselig med litt strikking. Ja, her er det tørt og dere får stadig påfyll av det hvite hos dere. Men det snur vel snart. Ønsker deg en fin dag 🙂

      1. Det er helt utrolig at det skal være så stor forskjell på været i vårt lille land. Det er jammen ikke enkelt å ha for lite nedbør også.🤗Ha en flott tirsdag!😊

      1. Jeg falt for den med en gang og er i tillegg veldig glad i islandsk ull.🧶En strålende tirsdag til deg.🤗

      1. Jeg også.🤗🌸Fint med rosa og hvis man bytter litt på fargene passer den fint til en mann også.🧶Lag deg en flott tirsdag.🤗

    3. Skikkelig fin genser, og fine farger også! Ja, man må være skodd for føret når man skal ut og kjøre. Jeg skal levere bilen vår til dekkskift om et par dager. Skal ikke ut på vinterføre mer nå, så det må gå bra. God tur når dere skal i konfirmasjon i Narvik! 🙂

      1. Ja, flott fargesammensetning i denne genseren.🌸Her kommer vi ikke til å skifte deg på lenge tror jeg. Det er skikkelig dårlig føre og sørpete på veiene hos oss nå.🥺Kos deg masse i dag.🤗

        1. Huff, kjedelig med sørpete veier i mai! 🥺 Det er ganske kaldt hos oss også, men jeg skal prøve å sende noen solstråler nordover til dere 😉

    4. Vakker genser. Synd at jeg ikke kunne lage slike genser på grunn av vonde skuldre. Men så artig for deg:)
      Minn mann har skiftet sommerdekk. Hvis det blir mye snø igjen, da kjører jeg ikke.
      Lykke til med konfirmasjon. Jeg er også invitert til en i helga;)

      1. Ja, hvis man kan la være å kjøre hvis det skulle komme litt snø, går det jo fint. Her snør det hver dag, så det er helt håpløst å bytte til sommerdekk.❄️ Nå er det full fart med konfirmasjoner igjen og det er koselig at de endelig kan feire sammen med så mange de vil.🎉

    5. å kor lekker — denne kunne eg tenke meg å strikke, ein gang 😉

      For akkurat no er er det fleire gensere på pinnene — juhuu og alle skal bli ferdige te sommeren.
      Men siden sommeren her på sunnmøre er forsinket så går det sikkert bra 😉

      1. Ja, hvis den er like forsinket som hos oss, har du gooooood tid.😅😂
        Godt å ha mange strikkeplaner.🧶
        Ha en fin kveld!🤗

    6. Nydelige plagg dette her og det garnet har jeg strikket med..Litt hardt synes jeg! Men er vel vane tenker jeg..
      Nydelige farger!
      Håper det blir sommer hos dere snart! <3

      1. Ja, det er litt hardt å strikke med, men blir mykt og fint etter en vask og i bruk.🧶Vi «sparer» på sommeren her, ser du.😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg