Hjerter på føttene – Norsk strikkeoppskrift

I takt med sola som skinner, kan vi hver dag glede oss over alle de flotte strikkemønstrene vi er omgitt av. En virkelig kreativ dame er Bitta Mikkelborg, som har mange års erfaring i å lage strikkemønstre.

I høst kommer hun ut med ikke mindre enn 2 (!) strikkebøker.

Hun har en imponerende rekke bøker og strikkemønstre bak seg og alle har vi nok strikket ett eller mange av hennes mønstre.

Visste du forresten at hun egentlig er her fra Meløy?

Copyright: Berit Hansen

 

Nå har hun også kommet med mønster på disse lekre sokkene: Hjerter på føttene. <3 <3 <3

Fargene på disse får meg til å tenke på at det snart er tid for Rosa Sløyfe-aksjonen. I dag starter aksjonen for barnekreftforeningen, som pågår hele september.

Å strikke striper er smart på sokker for da ser du at det går fremover, stripe for stripe.

Copyright: Bitta Mikkelborg

Hjerter trenger slett ikke å lages i bare rød og rosa. Se bare hvor fine sokkene er i disse herlige fargene.

Det er godt mulig å bruke litt rester av sokkegarn her også, siden det går med mindre enn 50 gram av hver farge på disse.

De under her har fått fine høstfarger. Bare se!

Copyright: Hilde-Celine Iversen

 

MØNSTER: HJERTER PÅ FØTTENE

GARN: HOT SOCKS PEARL ELLER ZITRON TREKKING

PINNER: 2-2.75 MM

STØRRELSE: MEDIUM VOKSEN

 

Været ute er helt nydelig! Sola skinner og det er nesten helt vindstille.

Jeg har vært ute og gått meg en tur, mens musikermannen holder på med å lage støttevegg utenfor en av rømningsveiene til overnattingsrommene. Det har seget ut masse, så en støttevegg må til for at massen skal holde seg på plass.

Nå skal jeg ta et tak for å få gjort litt husarbeid før jeg legger opp til en ny Capslue.

I morgen skal jeg pakke opp masse nytt og spennende garn. Det nye Vidde- og Vardegarnet kom nemlig inn døra i ettermiddag, men jeg fikk ikke tid til å se på det. Mellomste har kommet med genserønske, så jeg skal ta en titt på hvilket garn jeg skal bruke til det, men det kan hende jeg muligens må bruke noe tykkere garn. Vi får se.

 

HÅPER DU HAR EN SOLRIK AFTEN, 1. september!!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg