Handletur og nytt strikkeprosjekt.

Først og fremst, må jeg få beklage!

I stresset før vi skulle dra i går, la jeg ut et innlegg om de herlige sokkene Mint Toe Socks.

Av en eller annen grunn hadde ikke linken til selve mønsteret blitt med. Jeg fikk rettet det opp etter å ha blitt gjort oppmerksom på det, så jeg beklager at jeg ikke så det da jeg la det ut. Ta gjerne en titt HER 

hvis du var en av dem som tittet innom før innlegget var oppdatert.

 

I går morges dro vi avgårde 7.30 til Bodø. Først avleverte vi ene bilen til eldstemann, som har fått motoren på sin bil ødelagt. Mens han venter på at han skal få i orden bilen son, får han låne vår. Vi hadde også et par stopp for å avlevere garn og andre varer som vi hadde bestilling på og var innom posten og sendte noen garnpakker.

Bilde: Eget

Siden dette er første byturen vår i år (!) var handlelista fryktelig lang!

Det meste som skulle handles, var bedriftsting. Kjedelige ting som servietter, lyspærer, ny skriver, flere sengeklær osv.

Av og til kan jeg misunne de som bor i nærheten av en by, som kan handle litt nå og da og benytte seg av tilbudene som stadig vekk dukker opp. Når vi en sjelden gang er i byen, må vi kjøpe det vi trenger og svært sjelden er noe av det på tilbud.

Jeg tok turen inn på Panduro bare for å kikke litt, men der var jeg faktisk heldig! De hadde stoffbiter på tilbud: 4 for prisen av 3, så da plukket jeg med meg litt, som dere ser, he, he….Strikk var jeg også fri for, så det kjøpte jeg også.

Nå skal de vaskes, før jeg bestemmer meg for hva jeg skal sy.

Ny tørketrommel er kjøpt og skal pakkes opp i dag. Den vi hadde tok vi til bedriften, siden det viste seg at den kombinerte vaskemaskinen og tørketrommelen slett ikke var brukbar.

Minstemann har fått nytt skrivebord, nye lystette gardiner til soverommet, sengeteppe, nye sko (Gud hjelpes hvor de føttene vokser!) bukser, gensere m.m Han kan ikke fordra å handle, så det måtte helst gå fort unna med prøving og finne det han ville ha.

Musikermannen kjøpte seg også nye sko og klær. Etter en lang sommer på jobb, var det meste utslitt, så han trengte også mye nytt.

Varebilen vår er en 3-seter og det merkes at minstemann har vokst og trenger mer plass. Denne gang satt jeg innklemt mellom ham og musikermannen og det ble lite plass for å bevege armer og ben. Ikke minst plass til å strikke!

Men, jeg fikk nå startet på første ermet til genseren til minsten: Tjukk Bestefargenser, strikket i Nepal.

Minstemann sov store deler av turen, så da var det bare å legge strikkingen i veska igjen. Han lå delvis på meg, så det ble vanskelig å røre armene. Godt det er en stund til neste gang vi skal på langtur!

Vi var hjemme igjen litt før kl 21 i går kveld og hadde bare en kort pause hvor vi spiste litt mat på Spiseriet.

Da vi kom hjem, var det rett avgårde på jobb for å lage middag til arbeidsfolkene. Før vi var ferdige, var kl blitt 23, så i dag skal alt vi handlet pakkes opp og fås på plass.

Jeg fikk også handlet et par håndarbeidsbøker, men de må jeg fortelle mer om senere i dag.

Nå skal vi pakke ut, vaske et rom og så har eldstemann ringt for å høre om han kunne få håret klipt.

Vi må nok en tur på butikken også, for å handle litt mat til helga.

 

HA EN RIKTIG FIN LØRDAG!!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg