Del 1 av Julemysteriet fullført

Som jeg viste dere i DETTE

innlegget før i dag, så er jeg i gang med Julemysteriestrikk.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har nå strikket første del av samstrikken som kom ut i dag.

Det vises ikke så godt på bildet, men mønsterfargen er en fin julegrønn farge.

(Jepp, det blir fort mørkt her nå, så dagslyset var blitt borte da bildet ble tatt)

Jeg tror dette kommer til å bli riktig så lekkert og en litt utradisjonell vrangbord med biser og flettinger.

Veldig gøy, så det er bare å glede seg til neste søndag når del 2 kommer.

Hvis du leser innlegget jeg skrev før i dag, så finner du all info der hvis du har lyst til å slenge deg med du også.

Copyright: Strikkekjerring

Strømprisen her i nord har altså vært helt vanvittig denne uka.

Så jeg har utsatt å vaske klær så lenge som mulig i håp om at den skulle gå ned litt, men i dag var det ingen bønn: Klær må vaskes og jeg akter ikke å bruke brett, bare så dere vet det!

Stearinlys går det dog jammen meg mye av for tiden når strømprisen er så høy som dette.

Men hjemme får vi tross alt strømstøtte over 70 øre, så vi skal ikke klage på det.

Verre er det på jobb for der får vi ikke strømstøtte i det hele tatt, men må betale den prisen det koster.

Ikke får vi lov til å få fastprisavtale heller, selv om jeg gjorde et aldri så lite forsøk på det denne uka.

Strømleverandørene ville ikke vite av meg. Kan du skjønne det??

Ja, ja…

Det er fint lite jeg kan gjøre med et annet enn å prøve å spare der jeg kan.

Men jeg skal innrømme at jeg håper på litt mildere vær og litt hyggeligere kilowattpriser fremover.

Det er nå forbasket at alt skal være så dyrt!

Men når elendigheta er som størst, da må man jo ty til humoren og humøret for å holde hodet oppe.

I min verden er det ene og alene EN person som er den absolutt største humoristen og ikke uventet er han fra Nord-Norge:

Selveste Oluf, eller Arthur Arntzen!

Sist vi skulle underholde på sykehjemmene, hadde jeg med meg noen historier av hans beste og da jeg skulle forberede meg og lese gjennom i bilen, lo jeg så jeg gråt.

Noen av historiene måtte jeg nok dog la være å lese, siden jeg helt på egen hånd skjønte at det kunne bli litt i meste laget for en del.

Visste du at Arthur Arntzen til dags dato er den første og eneste komikeren i Norge som har fått en kvinne i publikum til å le så mye at hun pådro seg hjerteinfarkt??

Det skal visstnok ha skjedd i ei bygd i Finnmark på 90-tallet.

Heldigvis gikk det bare godt med kvinnen i ettertid.

Som han sier selv:

Man slutter ikke å flire om man blir gammel, men jeg tror man blir fort gammel om man slutter å flire!

Det får stå for dagens siste ord fra denne kanten, tenker jeg og tusler meg tilbake til strikkinga…..

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

6 kommentarer
      1. Fantastisk kar.🥰
        Det er nesten som man håper det skal regne i ett til det blir vår….🫣🫣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg