Julemysteriestrikk

Jeg har ikke adventskalender til meg selv, men av og til deltar jeg på mysteriestrikk før jul.

Copyright: Strikkekjerring

I år skal jeg hvertfall delta på en mysteriestrikk.

Første del er kommet ut i dag og vi får tilsendt en del hver søndag, 4 søndager fremover og til slutt er vi forhåpentligvis ferdig med ett par votter før jul.

Her er mine farger som jeg skal strikke med.

Mine votter blir nok i litt julefarger, men man kan godt strikke i helt andre farger, siden mønsteret ikke er så “julete”.

Da kan man bruke vottene resten av året også, ikke sant?

Mønsteret er på norsk, så her kan alle slenge seg med.

I mønsteret er det oppgitt å bruke Finull, men jeg har valgt å bruke en blanding av Ask og Finull, siden det er det garnet jeg har for hånden av garnlageret mitt, så da bruker jeg av det jeg har.

Du kan godt bruke en del restegarn også, siden de 2 mønsterfargene går det med bare ca 20 og 15 gram av.

Hovedfargen går det ca 40 gram av.

Hvis du blir med, så gi meg gjerne ett hint hvis du er på Instagram, så “løper” jeg inn for å ta en titt.

Det er morsomt med samstrikk og gøy å se hvor fine vottene kan bli i mange forskjellige farger.

Mønsteret finner du under her ved å trykke på linken der det står Mønster.

 

MØNSTER: VINTERFLORAVOTTER MYSTERIESTRIKK 2023

GARN: FINULL, ASK ELLER LIGNENDE ULLGARN

STØRRELSER: S OG M I VOTTER

PINNER: 3 MM OG 3.5 MM

 

Copyright: Strikkekjerring

Dagens morgentrim er unnagjort.

Jeg har vært ute og måket snø, både her, til vedskjulet og litt andre steder der vi går.

Musikermannen er ute og prøver det hjemmelagde skjæret til ATV-en, men han fant ut at det kunne være smart med ett par varme votter, så nå har han prøvd ut skinnvottene som jeg har laget til ham.

Jeg er spent på om han har holdt varmen mens han har kjørt frem og tilbake på veien.

Copyright: Strikkekjerring

Det er rene julekortstemningen ute.

Snøen fortsetter å lave ned, så det er nok ikke utelukket at jeg må ta meg en kveldstrimrunde med snøskuffa i kveldinga også.

Snøen er ganske så kram og tung, så det er ikke noe særlig hvis den blir liggende og det fryser på.

Copyright: Strikkekjerring

Sikten er ikke så veldig god, så fjelltoppene ser vi ikke, siden det snør mye.

I dag skal jeg bare ta noen bestillinger og vaske litt, så mesteparten av dagen skal tilbringes hjemme med avslapping.

Jeg håper jeg skal komme meg i gang med mysteriestrikken og tenkte jeg skulle bruke Musikermannen til hespetre for å nøste opp det ene hespet.

Jeg har hespetre, men hvorfor ikke bruke det man har tilgjengelig, he, he…

Copyright: Strikkekjerring

Minstemann er kommet seg hjem med hurtigbåten i går kveld, så vi var og hentet ham på hurtigbåtkaiet.

Diplomene som deles ut der ligner ikke helt på de vanlige man får, ser jeg.

Men absolutt kreativt!

Han snakket med coachen sin i går, som forklarte at krampene han fikk under øvelsene kommer fra at han har feber.

Han var imponert over at han klarte å fullføre med et så bra resultat til tross for at han var syk.

Han deltok i 74-kilos klassen for ungdommer.

2 timer før stevnet begynner er det innveiing og han har visst rikelig å gå på, for han veide bare 69 kilo.

Han kan bygge enda mer muskler frem mot NM og fremdeles kunne delta i denne klassen.

Nå får han bruke dagen til å sove seg opp og spise godt av mors hjemmebakte brød, så er han nok “fit for fight” veldig kjapt.

 

HA EN STRÅLENDE SØNDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

4 kommentarer
    1. spennende da,tror ikke jeg blir med for jeg har uttrolig mange votteoppskrifter liggande ,men blir spennende å følge med på prosessen din fremover da :=) og gratulere til gutten ,han er sterk skjønner eg :=)det er vinter og med vinter kommer snø ,her er det frost men onsdag melder dei utrolig mye regn så jeg er spendt på hvordan det da blir ute

      1. Nei, du sier noe. Man skal jo prøve å strikke litt av de oppskriftene man har liggende.😅
        Vi har hatt barfrost og kulde i lang tid, men nå kom sannelig snøen.❄️⛄️

    2. Denne typen strikkeprosjekt hadde jeg ikke hørt om før, men det hørtes jo spennende ut og gøy å være med på for de som strikker mye. Fikk melding fra kusinen min i Glomfjord om at det hadde kommet mye snø oppe hos dere. Fin morgen trim det. Her har vi ikke fått noe mer snø, og iflg varslet skal det heller ikke komme noe på en stund. Egentlig veldig greit 😊 Ønsker deg en fin søndag, klems 🤗

      1. Veldig gøy å være med på dette, ja.🤩
        Det er kommet godt med snø og den er både våt og tung.😅
        Men det ser ut til at det kommer regn til uka igjen.❄️⛄️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg