Dag 2 av slankekuren: Hvordan gikk det??

Det kjennes godt å være i gang.

Copyright: Strikkekjerring

Foreløpig går det riktig så bra.

Når jeg ser fristelser, både mønster og garn, kniper jeg øynene hardt igjen.

Dessuten har jeg travle dager og det gjelder å holde seg opptatt slik at man ikke ser så mange fristelser.

I løpet av natten kan jeg ikke se at det har lurt seg inn flere garnnøster, men jeg har fått forvandlet litt garn om til ett nytt ferdig Påskepannebånd.

Det er litt mindre enn det andre, så det veier 34 gram.

Det vil si at jeg nå har slanket vekk 78 gram garn + litt på restegarnsteppet mitt.

Slett ikke verst!

Da har jeg 762 – 78 = 684 gram igjen av superwash/merinoulla.

Hvor mye som har gått med på restegarnsteppet vet jeg ikke enda.

Jeg tenker at jeg får ta en ny innveiing når første uka er gått.

Da må vel den mengden ha minsket litt vil jeg tro.

Så foreløpig er jeg fremdeles motivert og inspirert til nye ting jeg kan lage av garnet.

So far, so good!

Copyright: Strikkekjerring

Eldstemann i flokken vår fyller 31 år i dag!!

Gratulerer så mye!

Han er en ekte tøffing som stiller opp for sine nærmeste når det trengs.

Stødig og stabil, flink og nøyaktig i jobben sin og har alt på stell rundt seg.

Det har han alltid hatt.

Han glemte aldri igjen tingene sine noe sted, så jeg trengte ikke å gå gjennom gjenglemtbunken på skolen når han var liten.

Hvis du har lyst til å lese fødselshistorien, så delte jeg den i fjor da han fylte 30 år.

Du finner den

HER

Copyright: Strikkekjerring

Han fikk diabetes når han akkurat var fylt 8 år.

Det har gitt både ham og oss noen utfordringer, men det har gått veldig bra.

Han har alltid hatt et ekstra godt lag med dyr og har likt seg godt i dyreparker og hjemme har vi alltid hatt dyr i huset.

Feiringer blir det, men vi rekker ikke innom i dag.

Vi har først en minnestund for 80 mennesker i dag og etterpå er det et møte som varer til seint i kveld.

Men jeg mener at jeg har planlagt og forberedt godt, så da skal det gå bra.

Men det er fremdeles mye å gjøre.

Mat skal lages og de siste kakene gjøres ferdige.

I går skulle jeg kjappe meg på jobb og låntok i farten crocsene til Minstemann, som har noe større føtter enn meg.

Som vanlig bar jeg masse i armene da jeg skulle inn og tok i slengen med meg posten fra postkassen.

Inn i gangen i full fart og skulle løpe opp trappene.

Da klarte jeg å hekte ene crocsen fast i ett av trappetrinnene og gjorde et aldri så lite svalestup og traff betonggulvet med begge knærne med et smell og ble liggende å studere det retro gulvbelegget på nært hold en god stund.

Men jeg berget både mobil, briller, post og alt det andre jeg bar på.

Men jeg fant ut at det var best å komme seg opp før noen så meg og lurte på hva jeg drev på med, så jeg karret meg opp og haltet meg inn og seg ned på en stol for å kjenne om jeg var like hel.

Knærne hadde fått seg en smell, men de er så dårlige fra før at en knakk fra eller til neppe utgjør noen forskjell.

Det går fint å gå, men det er vondt å bøye det ene kneet, men det går garantert over.

 

HA EN OPPREIST DAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring

 

16 kommentarer
    1. Så utrolig søte de pannebåndene var!
      Høres ut som slankekuren går bra – jeg jobber litt med min egen, men hadde aldri en innveiing (er det for sent med innveiing når slankekuren alt har startet?).

      1. Nei, da! Jeg tenker å ta flere veiinger underveis.🤗👍🏻 Det er viktig med delmål og se resultater.🤗👏🏻🧶

    2. Gratulerer med dagen til flotte kjekke sønnen. Ha en super bursdag. 🎂🎊🎁🎁
      Jamen kunne det gått mye verre med det fallet ditt. Spørst åssen det kjennest ut nå, håper det er bedring i kneet.
      Lykke til med alle gjøremål idag.
      Angående slankinga…har et påbegynt teppe eg og. Starten gikk for 5-6 år siden. Kanskje en dag, har i alle fall garn nok til å få det ferdig, men var utrulig kjedelig.
      Fin dag!!

      1. Takk for det.🤗
        Jeg tror ikke det gjorde så mye fra eller til med knærne.😅
        Kanskje du bare skal rekke opp og strikke ett annet teppe som du synes er mer morsomt?🤔

    3. Oi. Håper at du er ikke blir verre…
      Gratulerer med dagen til sønnen din 🥰
      Jeg beundrer deg at du klarer fortsatt blogging og håndarbeid når du har så mye å gjøre. Har du en snille fe? 🙂

      1. Tror ikke en ekstra kakk gjorde så mye fra eller til.😅
        Tror ikke jeg har fått utdelt noen fe, nei.😂

      1. Ja, jeg linket til mønsteret i det forrige innlegget på det første pannebåndet.
        Det kommer nok flere og da skal jeg huske på å legge linken til mønsteret.🤩🐥🐣

    4. Gratulerer så masse med eldstemann!

      Og du? Prøv å geare LITT ned, det er ingen fordel når leddene er ødelagt fra før av 😉
      Kjenner meg så godt igjen der….i beg av desember “skulle jeg bare”….resultatet var brudd i albuen med gips til fingrene helt ut i januar….så da fikk det fra før av “ødelagte” benet litt av den hvilen jeg ikke hadde tid til før….grrr…
      Riktig God bedring!!

      1. Huff og huff!😱
        Brudd har man ikke lyst på, nei.🥶
        Det kan fort bli mye komplikasjoner og operasjoner.😱

    5. Bra det gikk bra, men sånn sandaler er skumle altså…
      Nydelig strikk og artig mønster…Hipp hipp hurra til sønnen <3 De vokser til ja og godt å mimre litt….
      Fin dag til deg 🥰

      1. Skulle nok tatt på meg ett annet par sko gitt.😅
        Det er koselig å se litt tilbake om mimre litt på slike dager.😍🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg