Bifrost – Norsk oppskrift

I Norge har vi veldig mange flinke strikkedesignere og jeg framsnakker dem gjerne.

En av dem er Vanja Blix Langsrud.

Copyright: Vanja Blix Langsrud

Hun lager mange flotte mønstre og har ofte samstrikk av gensere eller kofter som du kan være med på.

Da kan du få tips og råd underveis og hjelp hvis du trenger det.

Copyright: Vanja Blix Langsrud

Nå har hun nettopp kommet med ett nytt mønster på en oversized genser.

Her kan du bruke restegarnet ditt til striper og som en kjempefin effekt nede på genseren og rundt halsen.

Denne tror jeg kan bli manges favorittgenser.

Copyright: Vanja Blix Langsrud

Meningen er at den skal være oversized.

Den strikkes nedenfra og opp og har forkorta pinner, slik at den blir lengre bak enn fremme.

Ermene skal sys i til slutt og den har mange fine detaljer og tilpasninger.

Copyright: Vanja Blix Langsrud

 

Mønster: Bifrost

Garn: Hillesvåg Vidde og Luna

Pinner: 4 mm

Størrelser: S/M-4XL/5XL

 

Musikermannen er “filmstjerna” i bloggen min og etter DETTE

innlegget i går er han enda mer kry enn han ellers er, siden det førte til en 12. plass på blogglista.

Joda, andres elendighet kan være god underholdning, ha, ha…

Det skumle er at han fort kan fristes til å utføre mer galskap, men ullvasken skal han få holde seg unna for ettertiden, hi, hi….

Det er foreløpig ingen endringer i været. Snøen daler ned nå i morgentimene i dag også.

Jeg skal utnytte inneværet til å få fullført et stort prosjekt på kontoret i dag.

Det skal bli deilig å bli ferdig med det prosjektet. Jeg har helt andre ting jeg har lyst til å gjøre.

Så nå er det bare å brette opp ermene, lene seg fremover, kople inn speeden og bli ferdig!

 

EN METROLOGISK FIN ONSDAG ØNSKES DEG!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

 

13 kommentarer
    1. Artig genser det ja,. men den vil aldri komme på min kropp. Jeg ville sett ut som en liten rund ball med den på meg. Herlig da, å kunne bruke litt restegarn, så jeg tror også at den der kan bli en suksess rundt omkring 🙂
      Ja, må bare passe på at ikke suksessen går til hodet på ham, mannen din, hihi 😀
      Ha en herlig fin dag i dag ♥♥

      1. Flott genser til de som kler den, ja.🧶
        Det er alltids en fare for at han kommer til å bli «høy på pæra» av all suksessen, men jeg skal nok få ham ned på landjorda igjen.😂

    2. Den genseren der hadde jeg ikke vært lei meg for å få av en eller annen snill person…
      Den ropte litt Solliv <3
      Flotte plasseringer hos deg!

      1. Skikkelig kosegenser dette.🧶
        Ikke farlig når man har en fin «fotomodell» i huset.😅😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg