Alle gode ting er 3 – Gratis oppskrift – Filmtips

Når vi har vært ute på Juleturne, har det vært mange fergeturer og da blir det litt tid til strikking.

Copyright: Strikkekjerring

Da fikk jeg gjort ferdig enda en Holly Jolly-lue.

Hvor er den tredje lurer du sikkert på?

Joda, den er akkurat nå på hodet til Musikermannen.

Du husker sikkert at han var en svært (u)frivillig fotomodell for den røde julelua?

Du kan se fotoseansen HER

Så nå har jeg strikket en blå og en grønn til noen av sønnene.

De får krangle om hvem som skal ha hvilken farge.

Jeg må nok strikke en til slik at alle får.

Copyright: Strikkekjerring

De er enkle og morsomme å strikke, så det skal nok gå fint.

Som du ser er jeg noe akterutseilt med tenninga av adventslyset.

Siden vi har vært på farten hele uka, har det ikke blitt tid til å tenne så mye lys.

Vi får brenne litt ekstra lenge i kveld slik at vi kommer a jour.

Men nå prater jeg meg bort her.

Du skulle jo få mønsteret til lua, ikke sant?

 

MØNSTER: HOLLY JOLLY

GARN: KARISMA (JEG HAR STRIKKET DENNE I VIKING SPORTSRAGG)

PINNER: 3.5 MM OG 4 MM

STØRRELSER: S/M OG L/XL

 

Når man har vært ute og reist har det hopet seg opp med jobb som må gjøres når man kommer hjem.

I dag har jeg gjort et krafttak med kontorarbeid og fått unna litt, men mer gjenstår.

Nå baker jeg brød og vasker klær.

Minstemann er blitt henta hjem for helgen og snart skal jeg lage Nachos og så skal vi se den splitternye filmen TROLL på Netflix.

Den hadde premiere i går.

Hvis du ikke allerede har fått sett den, anbefaler jeg deg å ta en titt på den i kveld eller i løpet av helga.

Den ser veldig bra ut og alle i huset her har lyst til å se den.

Fredagskos med god mat, adventslys og film er oppskriften for resten av kvelden hos oss.

 

HA EN TROLLRIK AFTEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

4 kommentarer
    1. Flotte luer og koselig hos deg…Godt å få en rolig kveld hos dere…skal lese meg litt opp hos deg..har ikke rukket lest så mye denne uka…
      Kos deg med kvelden 🙂

      1. Det trengs med en rolig kveld etter en hektisk uke.🤗
        Å gå ut uten lue nå går ikke. Det er bikkjekaldt.❄️❄️❄️

    2. Nå er du hjemme igjen og har fått unna det som må gjøres. Luene er fine. Jeg hekler på teppet. Holder jo varmen siden de er så bikkjekaldt. Ha en fin helg.

      1. Det er smart å hekle eller strikke pledd nå i kulda.❄️🤩❄️
        Det er helt utrolig kaldt så ull er gull i disse dager.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg