Julelue til Musikermannen – Gratis mønster

Jeg har strikket ferdig en Julelue til Musikermannen og da må han jo som seg hør og bør være fotomodell.

Copyright: Strikkekjerring

Å få den mannen til å stå pent og pyntelig er helt håpløst.

Det er verre enn å få en 1-åring til å stå stille i en lekebutikk.

Med andre ord: Komplett umulig!

Han tar ikke imot noen direktiver av hvordan han skal stå eller hvordan lua skal synes på bildene.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg vet ikke hvor mange bilder jeg har tatt.

Stort sett alle måtte gå på søppelkontoen.

Ikke står han stille heller, så man må bare knipse i vei i håp om at noe kan bli brukanes.

Her prøvde han seg visst på et duckface, samtidig som han snakker.

Det vet alle som har prøvd, at det går ikke.

Copyright: Strikkekjerring

Her tenker han nok på neste hyss vil jeg tro.

Copyright: Strikkekjerring

Men se her!

Tar man mange bilder nok, kan man slumpe til at han er litt uoppmerksom et lite øyeblikk og DA kan det hende man får et bilde der han står i ro og lua faktisk vises.

Her tror jeg det var noe nede på fjorden som fanget oppmerksomheten hans i brøkdelen av et sekund.

Hvis du har lyst til å strikke en lik Julelue som Musikermannen har (og det vil du jo såklart!)

så kommer alt du trenger å vite her:

(Trykk på linken etter der det står Mønster, så kommer du til gratismønsteret)

 

MØNSTER: HOLLY JOLLY

Garn: Karisma (Jeg har brukt Viking Sportsragg på denne)

Pinner: 3.5 og 4 mm

Størrelser: 54/56 og 58/60 i hodeomkrets

 

Huff!

Jeg er helt utslitt av å ta bilder av den fotomodellen der!

Jeg misunner ikke fotografer arbeidsdagen deres hvis det er slik de har det.

I dag går vi bare på sparebluss.

Strømprisene her i nord er så dyre at i dag brukes kun veldig nødvendig strøm.

Vi får smake litt på hvordan de sør for oss har det hver eneste dag og må virkelig tenke oss godt om før vi bruker strøm.

Det er kaldt ute og ved har vi heldigvis rikelig av, så her fyrer vi i ovnen i stedet for å bruke annen oppvarming.

Det blir heller ingen baking de to neste dagene eller bruk av vaskemaskin.

Men jeg har rikelig å gjøre likevel.

I dag skal jeg bruke dagen på jobb på kontoret.

Der er det nok å ta tak i som har blitt utsatt en stund og i dag har jeg ingen unnskyldning for ikke å gå i gang.

 

HA EN NYDELIG NOVEMBERDAG!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. I dette øyeblikk koster strømmen 3,93 her. Det er jo helt horribelt, og nesten litt uvirkelig. Men vi har også masse ved, og jeg behøver ikke å vaske klær, eller bake noe. Om regningen blir større enn vanlig, greier vi nok det også. Men jeg synes virkelig synd på unge familier, med store lån og barn som skal ha rene klær, de har det nok ikke bare enkelt

      1. Det er helt vanvittig!😨
        Den er dyr hos oss også i dag og i morgen, men ett par dager klarer man å spare på strømmen.
        Det er fryktelig for barnefamiliene som har begrenset med muligheter for å spare over tid.😔

    2. Føler med musikermann-fotomodellen. For en del år siden skulle jeg bli tatt bilde av til en valgkampbrosjyre. Leide inn en fyr jeg kjenner godt og som er hobbyfotograf til å ta bildene. Jeg hater å bli tatt bilde av og tenkte at det ville bli lettere med en god kammerat i en skog uten andre mennesker. De 6 bildene jeg fikk se er kjempefine! Men han tok 274… Av de var det kun 6 han mente det var vits i å vise meg…

      1. Ja, da kan det fort ta sin tid.😅
        Her måtte jeg også bare knipse i vei med håp om at noen av bildene skulle bli brukbare.
        Å være fotomodell er ingen enkel jobb!

    3. Lua er flott, og mannen med! Er ikke bare bare å ta bilder! Hi,hi. Strømprisen er høy i dag. Vi har fastpris og fyrer for det er kaldt! Ha en fin uke.

      1. Jeg vet ikke hvem som hadde det verst. Fotomodellen eller fotografen.🙈😂
        Her er det 4 minusgrader, så det fyres hardt i ovnen.❄️❄️

    4. Haha, nå måtte jeg bare le, for dette er akkurat sånn det var med faren min. Han klarte alltid å lage noen merkelig ansikt når det skulle tas bilder, og derfor har jeg nesten ingen “normale” bilder av han 😉 Lua var fin den, og Musikermannen kledde den veldig godt. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

    5. Jeg synes musikkermannen din er en herlig kar:) Min mann liker ikke å posere foran kamera:)
      Ja, jeg tror ikke jeg skal bake mye til jul heller:) Spare på strøm:)

      1. Jo, han er en artig kar som ikke går av veien for litt ablegøyer.😅
        Jeg skal vente noen dager og se om strømmen blir litt billigere før jeg går igang med baking.🤗

    6. Hehe, han har all min medfølelse. 😂 Det der er ille. Lua er fin, den er eg begynt på.😃
      Her blir det lite baking. Håpa eg får laga vørterbrød og Delfiakake. Har en rygg som ikkje er med på det eg vil.
      Har kjøpt lefser, kransekakestenger og ei sj.l.kake. Sånn må det bli i år.
      Ha en fin kveld.

      1. Høres ut som du har fått det meste på plass.🤗🥰
        Det viktigste er å få det som blir spist.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg