WIP eller UFO??

Når blir en WIP en UFO??

Copyright: Strikkekjerring

Først må vi kanskje ta en liten avklaring av hva de forskjellige begrepene betyr.

WIP= Work In Progress

UFO= Un Finished Objects

Det vil altså si at en WIP er et strikkeprosjekt man holder på med, mens en UFO er et prosjekt som er blitt lagt bort og som man kanskje helst vil glemme, hi, hi..

Men når blir en WIP en UFO egentlig??

Jeg har ofte flere strikkeprosjekter samtidig.

Hvis jeg holder på med store gensere, har jeg ofte noe mindre og enklere jeg kan strikke på hvis jeg skal ut og reise eller dra noe sted.

Denne Sunday Sweater var nok tidligere enn WIP, men etter at jeg oppdaget en økeomgang som ikke var fin, har den blitt liggende i påvente av at jeg skulle bestemme meg for hva jeg skulle gjøre med den.

DA ble den plutselig en UFO som jeg helst vil glemme.

Men jeg vet jo svært godt at den ligger der inni skapet.

Nå har jeg tatt den frem igjen og nå må jeg finne ut om jeg kan fikse det eller rekke opp.

Da blir den plutselig en WIP igjen.

Slik kan altså prosjekter bytte mellom å være en WIP eller UFO alt ettersom.

Jeg har blitt flinkere til ikke å produsere flere WIP og i år har jeg ikke laget en eneste, men jeg har gjort ferdig noen UFO som har ligget en stund.

Når året er slutt skal jeg ta en runde og se hvor mange UFO`er jeg har og de jeg ikke har tenkt å strikke på, som det for eksempel ikke blir et bra resultat av, de skal jeg rekke opp og lage noe annet av.

Hva med deg??

Hvor mange WIP og UFOer har du??

Copyright: Strikkekjerring

Jeg er i gang med å male hus, rekkverk, uthus og garasje, men da jeg begynte på husveggen, oppdaget jeg at panelet ikke så helt bra ut.

Jeg tilkalte ekspertisen (Musikermannen) og etter å ha tatt av noen bord, var han skjønt enig i at det stod dårlig til med mange panelbord.

Da ble plutselig malejobben til en helt annen enn jeg hadde sett for meg,

så nå er det blitt mer snekkerjobb enn malejobb.

Vi bytter bare de bordene som er dårlige, ikke alle,

Som under vinduet her der mange av bordene var dårlige.

Nå er den ene veggen ferdig og det fine var at disse panelbordene var ferdig grunnet, så da går det litt fortere å male.

Copyright: Strikkekjerring

Denne veggen her har jeg fått malt ferdig, men dagen i dag flyr bort i andre ting som må gjøres og i helga melder det regn igjen, så da blir malearbeidet satt på vent.

Her er det altså WIP dann og vann etter vær, men forhåpentligvis blir det ikke en UFO før vinteren kommer, hi, hi…

 

HA EN FORMIDABEL FREDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

11 kommentarer
    1. Ingen UFO her, men jeg holder på med sokkene. Fin den rødfargen på veggen. Vi må male huset, det trenger et strøk.
      God helg til dere.

      1. Så flink du er!🤗👍🏻
        Det som er med rødfarge er at den falmer en del, så det vises godt når det har gått en stund siden man malte sist.😅🤪

    2. Begynte så fint etter nyttår. Strikket ferdig en ufo mellom hvert nytt prosjekt. Gikk såå fint, helt til jeg drev å strikket på en kofte med strukturstrikk. Tynne pinner og kan ikke klippes og syes, så det blir MYE vrange masker. Skjønner ikke hva jeg tenkte på. Jeg liker jo ikke vrang. Nå ligger den der, og har blitt UFO for 4 gang. Og jeg har på 2 mnd starta på 3 nye prosjekt. Ingen ferdig. Vil ikke kalle noen av dem UFO enda, meeen det går sakte…. 🤪

      1. Ikke sant?😅
        Kjenner meg igjen der.😂
        Tar tak på nyåret og så skjer det litt underveis og plutselig har det blitt flere ufoer før året er omme.🤪😅

    3. Jeg tror jeg har UFOer nok til å starte en hel garnbutikk.
      Eller hadde… Vi ryddet litt for noen år siden, og ga alt garnet til UFOENE til dagsenteret for eldre…

      1. Da er du jammen flink altså!👏🏻👍🏻
        Her blir det naturlige malepauser siden det regner betydelig mer enn det er klarvær.😅😂

    4. Jeg er redd jeg har hatt flere UFO prosjekter enn WIP dessverre. Nå har jeg et par WIP’er og begynner ikke på noe nytt før de er ferdige 😉 Ha en fin fredda, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg