Votter til påske – Gratis oppskrift

Påske til helga allerede!

Kanskje du trenger å strikke noe kult og gult i påska?

Her kan du strikke votter, strømper og ørevarmere i gult.

Copyright: PT Design

Skikkelig fint var dette settet og det kan strikkes til både voksne og barn.

Garnet er PT Sport. Et kjempegodt garn til både strømper og votter.

 

Mønster: Votter, strømper og ørevarmere

Garn: PT Sport

Størrelser: Fra 1 år til Herre

Pinner: 2.5 mm og 3.5 mm

Copyright: Strikkekjerring

I dag har det vært mer kakebaking og catering.

Det er full fart med bestillinger som skal være ferdige til påske.

Copyright: Strikkekjerring

I ettermiddag kom sola fram igjen og jeg tok hunden med ut på tur.

Naboene skal snart i gang med å bygge nytt fjøs, så de håper nok også at snøen skal forsvinne snart.

Tomta står klar, som dere ser på bildet over her.

Copyright: Strikkekjerring

I dag var det masse dyrespor å se og hunden hadde mer lyst til å følge dem enn å gå på veien.

Her er det nok et rådyr som har hoppet seg avgårde.

Minstemann har vært på vinterovernattingstur i natt.

Jeg kjørte og hentet ham på skolen i dag slik at han skulle få tid til å spise middag og dusje av seg bållukta før han dro avgårde på siste kveld med trafikalt grunnkurs. I dag er det visst 4 timer med førstehjelp som står på programmet.

Musikermannen er sjåfør i kveld og er dratt avgårde for å hente ham.

Jeg vil tro minstemann er rimelig sliten når han kommer hjem i kveld.

Jeg skal se om jeg kan finne boksene med påskepynt for etter jobb i morgen blir det en runde med vasking og pynting til påske. Gule duker skal jeg også ha, så da må strykejernet fram.

Tusen takk for mange gode navneforslag til maskoten jeg fikk.

Jeg må tygge litt hva jeg skal velge. 🙂

 

ØNSKER DEG EN FIN LILLELØRDAG!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

 

4 kommentarer
    1. Herlig strikk, gult er virkelig en farge jeg er meget glad i året rundt…
      Skjønner at det er nok å henge fingrene hos dere, god kveld og kos deg masse:-)

      1. Ja, høytider er travle tider hos oss, men vi skal få tid til å kose oss litt også.
        Liker påsken veldig godt. Det er mer Kos og mindre styr enn jula.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg