Vinterrosa – Norsk strikkeoppskrift + Puslespill

For en herlig lørdag!

Nydelig vær ute. Man kan faktisk ane et snev av vår. Litt sol og snøen smelter. Og det er lyst til langt utover ettermiddagen.

Da kjenner jeg at det kribler i fingrene etter å starte på strikkeplagg som kan brukes på våren og da er jo denne toppen midt i blinken! Med korte ermer til og med!

Den strikkes i Alpakka Wool på pinne 2.5-3 mm og har størrelser fra S til XXL.

Mønster: Vinterrosa

Denne kan jo bli helt nydelig i vårgrønt, lilla eller burgunder sammen med hvitt.

Ser dere forresten at bunnfargen og mønsterfargen bytter plass på ermene i forhold til bolen? Kult, hva?

Tenke, tenke….

 

Mens jeg tenker på hvilke farger jeg har lyst på, kan jeg pusle videre på puslespillet jeg er begynt på.

Det er sykt mange år siden jeg har puslet puslespill og jeg har flere store liggende i et skap som jeg lenge har hatt lyst til å pusle. Det er en fin måte å tømme hodet for tanker på etter en travel dag. Kanskje du også har et puslespill liggende i skapet?

Dette har 1000 brikker og det passer fint å pusle på spisestuebordet. 

Vi får spise rundt stuebordet en stund fremover, he, he…

Etter jobb har jeg tatt en runde i heimen. Lagt sammen klær (jepp, det var MYYYYE å brette) ryddet, støvsugd og vasket badet. Litt triveligere å ta lørdagskveld når det er ryddig. Snart kommer mamma og mannen hennes og spiser pizza hos oss.

HÅPER DU FÅR EN KJEMPEFIN LØRDAGSKVELD!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg