Vintergran hals og morgenstemning

Hos oss er det vintervakkert og kaldt og vi har funnet fram både votter og lue forlengst.

Copyright: Tonje Haugli

Slike halser som dette er gull verdt på både barn og voksne når kulda biter i brystet.

De passer fint under klærne og varmer der de skal varme i kulda.

Copyright: Tonje Haugli

Denne her gir både vinter- og julestemning med de fine grantrærne.

I tillegg er det mønster fra barn og opp til voksen, så denne kan strikkes til hele familien.

Kanskje et fint julegavetips??

Mønsteret er på norsk og du kan strikke i mange forskjellige garnalternativ.

 

MØNSTER: VINTERGRAN COWL

GARN: MERINO EXTRA FINE, MITU, MERINO 22 E.L

PINNER: 3.5 MM OG 4 MM

STØRRELSER: 9-12 MND – LARGE

Copyright: Strikkekjerring

Vinterlyset er magisk og akkurat nå er det så vakkert at man kan sitte ute hele dagen og bare nyte.

Fra det begynner å bli lyst til det er stjerneklart og måneskinn på kveldene.

Nå er månen bare en liten sigd, men den er vakker likevel.

Copyright: Strikkekjerring

Himmelen maler de vakreste farger og fargene skifter fra minutt til minutt.

Det er komplett umulig å kjede seg når været er slik.

Man vil bare ha med seg mest mulig.

I dag skal vi være strømløse i 5 og en halv time, så da blir det hverken baking eller klesvask i dag.

Når været er så vakkert, kan man heller benytte tiden ute i dag.

Jobbe skal jeg gjøre i ettermiddag og uten strøm er det lite jeg får gjort inne, så da tenkte jeg å be Musikermannen med på en lunsjdate ute i dag.

Om han har lyst til å bli med, gjenstår å se.

Han kan fort ha lagt andre planer.

 

NYT EN VAKKER NOVEMBERDAG!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Eg har kjøpt mønsteret til den nydelige halsen. Legger fra meg genseren eg holder på med, den haster det ikkje med. Halsen kan jo bli en søt gave. Må bare leite fram noe garn først.
      Ha en koselig date idag. Krysser fingrene for det. 🎯😃

      1. Det er koselig å lage julegaver selv og slike halser trenger alle.🥰
        Så hyggelig at du også likte den.🤗

    2. Hørtes koselig ut med lunchdate med mannen, så jeg håper det er i boks og så er strømmen tilbake når dere kommer hjem igjen 😊 Min farmor laget noen tilsvarende halser på eldre dager, men hun strikket kun selve halsen og så heklet hun det som var nedenfor. Jeg har et par i skapet som jeg har brukt noen få ganger. Ønsker deg og mannen en fin torsdag 🤗

      1. Det var veldig koselig i et nydelig vintervær.🥰
        Sikkert fine halser med kombinasjonen strikking og hekling.🤗
        Det ble en koselig tur i vakkert vinterlandskap.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg