Vintagekjole – Strikkeoppskrift

Se så lekker kjole!!!

Denne forklekjolen gir assosiasjoner til fordums tider med jenter med fletter og fine sløyfebånd og nystrøkne skjorter og knappestøvler. Helt nydelig!

Masse fine detaljer og mønster fra 1 til 7 år.

Garnet som skal brukes er Arwetta og det blir perfekt til en slik kjole.

Det er bare å finne seg en jente å strikke denne til.

Mønsteret er på svensk, så det skulle være greit å få til.

 

MØNSTER: VINTAGEHANGSELKJOL

Hos oss har dagen startet med regn og tåke, men nå ser jeg at det er i ferd med å lette.

For å finne litt positivt, så er veldig mye av snøen smeltet, så det ligger bare flekkvis på bakken.

Det tyder på at våren er på vei! Vi må tro på at det ikke kommer mer snø nå.

Jeg skal nå prøve å få litt stell på stua. Musikermannen holder på å skru opp de siste hyllene på vaskerommet, så kan jeg begynne å få ting på plass der inne.

På jobb skal vi ha dagens, som er nakkekoteletter med tilbehør, så jeg skal i gang litt tidligere enn ellers.

Innimellom håper jeg at jeg kommer videre med syprosjektene mine.

Akkurat nå syr jeg luer med tekst til de mange av oss som trenger å vises ekstra godt.

Disse luene er laget til en del som har dårlig immunforsvar på grunn av alvorlig sykdom.

Vi bor langt fra sykehus og de som skal til behandling, trenger ofte å reise med offentlig transport. Da vises man ekstra godt med en lue som forteller at man må huske å holde avstand. Jeg har enda mange slike igjen å sy, så jeg må få fart på symaskinen i dag.

I kveld tenker jeg at jeg skal strikke videre på bestefargenseren til minsten. Det har blitt litt lite strikketid i helga, men jeg har også ett annet strikkeprosjekt på gang som bare MÅ prøves ut.

 

HÅPER DU FÅR EN KJEMPEFIN SØNDAG!!!

2 kommentarer
      1. Takk for det! Hyggelig at du titter innom. Det er alltid kjekt å være innom bloggen din å lese dine fine skråblikk på livet. <3
        Ha en kjempefin søndagskveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg