Verdens søteste kattunger og norsk vottemønster :-)

Hos oss er det nå litt av et katteliv!

Vi har i utgangspunktet 2 katter, mor og datter.

Datter har fått hele 5 (!) kattunger, som nå er blitt 6 uker gamle.

De er så søte at de er til å spise opp, hele gjengen!

Sjekk denne søte frøkenen her da! Skikkelig lang og buskete pels har hun. (Glem leggene til musikermannen bak der, ha, ha…)

Håndarbeidsvesken min med strikkingen er et yndet sted å leke.

Ikke er det så lett å få tatt bilde av dem heller. De er nå høyt og lavt og har alle sin personlighet.

De herjer og leker med hverandre og plutselig er det stille og da sover de alle mann alle.

3 av dem har allerede fått nye hjem, så vi har en gråstripete frøken og en sort herre igjen som trenger et nytt hjem å komme til om noen uker.

Copyright: Tina Hauglund

Strikkezilla har laget et nydelig mønster på votter og er det noe som er kjekt å ha, er det et par ekstra votter. Strikket i Ask eller finull og da vil de toves litt i bruk slik at det blir gode og varme votter.

Kanskje det er tid for å begynne på høst- og vintergarderoben?

 

MØNSTER: LEVKØYVOTTER

GARN: F.eks Ask eller Finull

PINNER: 2.5 og 3 mm

 

Akkurat nå er jeg på jobb for å bake opp brød. Fryseren er tom etter at vi har hatt mange arbeidsfolk boende denne uka og jeg må også se over hva som trengs å bestille av matvarer. I morgen skal jeg også bake 15 brød til skolen, så jeg må nok bestille mer mel og gjær.

Hos oss har vi tilbud om skolemåltid og ungene får blant annet hjemmebakt grovbrød, som de bestiller hos oss.

Brødene er nå kommet inn i steinovnen, så da passer jeg på å få gjort unna litt jobb mens jeg er her.

Minstemann kom seg opp kl 9 i morges, så da er det håp for at han kommer seg til sengs såpass tidlig at det ikke blir altfor tungt å komme seg opp på skolen i morgen tidlig.

Vi har masse å gjøre på jobb, men planen er at vi skal avslutte når han er ferdig på skolen, så får vi gjort litt hjemme også denne uka.

Vil tro de fleste er ganske klare for å komme i gang med hverdagen igjen, enten det er skole eller jobb.

Huset er vasket og jeg har fått strøket og hengt opp nye gardiner både på minsten sitt soverom, vårt soverom og på kjøkkenet.

I kveld skal det bli godt å sette seg og strikke og kanskje sjekke ut om det er noe nytt å se på TV.

 

KOS DEG!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg