Velkommen til oss!

Det er 1. søndag i advent til helga og da pleier vi å begynne å pynte ute.

Copyright: Strikkekjerring

En del av julelysene er nå kommet opp.

Selv om ikke alt er ferdig, har jeg vært ute i grålysningen og tatt noen bilder, slik at dere får se.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen er lysmester, mens jeg tar meg av å dekorere litt her og der.

Musikkbua hans må jo ha litt ekstra belysning.

Her inne sitter han og spiller inn musikk og øver til juleturneen.

Da er det hyggelig med litt ekstra lys når han går til og fra huset.

Copyright: Strikkekjerring

Dette har vært lekehuset til ungene når de var mindre.

Musikermannen har bygd den og nå har han inntatt den selv til Snickarbod.

Her sitter han og tenker over sine hyss mens han dreier og lager ting og tang.

Copyright: Strikkekjerring

 

Rudolf passer på luftrommet, mens jeg er begynt å dekorere litt i kroken her.

Det skal pyntes litt mer her etterhvert.

Copyright: Strikkekjerring

Julegrana vår ved veien har også fått lys på seg.

Ser du julekulene jeg har pyntet den med?

Copyright: Strikkekjerring

Nå er det meste av lys kommet på huset og skulle du være i nærheten, er kaffen klar. 🙂

Inne skal det komme opp julegardiner og adventsstjerne til helga.

Morgenlyset nå er magisk på himmelen.

Kanskje du ser at vi har vind i dag??

Det blåser godt og er 4 minusgrader, så det river godt i nesetippen når vi er ute.

Men vi slipper å starte dagen med snømåking.

I år er det de i sør som får den første vintersnøen.

Hos oss ser det ut til at den lar vente på seg litt til.

Dagen i dag består av jobb og så skal vi avgårde å starte med flytting og rundvask hos Mellomstemann.

Han skal flytte over i ett hus fra leiligheten han bor i nå og har fått ett hekseskudd i ryggen, så da må vi trå til og hjelpe.

Minstemann skal også flytte inn i samme hus, så hybelen hans skal også flyttes ut av og rundvaskes.

Det blir ikke i dag, men i løpet av de nærmeste dagene.

 

HA EN RIKTIG FIN TIRSDAG!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

22 kommentarer
      1. Deilig å få litt mer lys ute nå i mørketida frem mot jul.🌟🤩❄️🎅🏻
        Takk i lige så.🥰🤩

    1. Så koselig! Gleda meg til eg får opp lysa. Yngste datter kommer heim fra Nordsjøen idag. Planen er at ho skal hjelpe til. Det gjør ho forresten hvert år…😃
      Skal si dere får en svær jobb idag. Lykke til. 🍀

      1. Det er fint å få hjelp til å henge opp lys.🤗🌟
        Da er det greit å være 2.🥰
        En nydelig dag ønskes deg.🥰

    2. god morgen ,så utrolig koselig det var hos dere nå :=) ja det blir litt lys her også til helgen ,ikke så mye som hos dere ,men litt blir det i mørket :=) jeg har spurt deg før men spør igjen ,hva heter campingplassen dere driver og hvor ligger det,vi skal nordover til neste år og da hadde det vært hyggelig om veien vår krysset plassen deres

    3. hmmmm….273 mil til den kaffekoppen…sjekket nå…. skulle så gjerne takket ja men du skjønner…er litt opptatt idag, imorra også forresten…og så bare MÅ jeg prøve å få litt julestemning rundt huset jeg også.. 😉 det blir jo aldri det samme som “der i nord”…men likevel;-)
      ha en riktig fin dag!

      1. Aaaahhh…🤩
        Jeg får ta en ekstra kaffekopp og en pepperkake for deg vet du.🤩🥰🌟
        Kos deg masse med pynting hos deg.🎅🏻🌟❄️

    4. Så utrolig koselig det er utenfor hos dere nå. Den musikerbua var sannelig ikke stor, hihi. Men han trenger kanskje ikke så stor tenkeplass 😀 Flyttesjau i førjulstida vil også ta tid, da, skjønner jeg 🙂

      1. Neida, han trenger ikke så veldig stor plass, men jeg er glad jeg slipper å ha alt i stua.😅
        Det var godt å få litt lys utenfor huset nå når det er så mørkt.🌟
        Flyttesjau er et styr. Det skal være sikkert.😅

    5. Nydelig pyntet. Vi er heldige med lyset ute når været er så fint. Men kaldt er det, tenker at snøen kommer før eller siden! Fin kveld til dere.

      1. Det har vært nydelig novembervær i flere uker nå, så vi har vært heldige.🤩
        Det er koselig å pynte litt ekstra ute til advent.🎅🏻

      1. Utrolig hvor fort dagene flyr avsted.😅🤗
        Nå går dagene sikkert dobbelt så fort fram til jul.🎅🏻😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg