Vejers genser i deilig lammeull

Nye strikkemønstre til gensere er jeg hele tiden på utkikk etter.

Denne her synes jeg passer fint nå på våren.

I deilig dobbel lammeull varmer den godt på kjølige vårdager.

Copyright: Camilla Vad

Den strikkes nedenfra og opp og kan strikkes i både en kort og en lang versjon.

Enkelt, men nydelig mønster i herlige farger.

Raglanfelling er heller ingen bakdel. Stort sett monteringsløst er kjekt.

Copyright: Camilla Vad

Garnet fins i mange fine farger, så det er lett å finne en fin fargekombinasjon.

Mønsteret er på dansk og engelsk, så det skulle gå fint å skjønne en eller begge.

Copyright: Camilla Vad

 

Mønster: Vejers Sweater

Garn: Camilla Vad Lambswool (dobbelt garn)

Pinner: 4 mm og 4.5 mm

Strikkefasthet: 17 m = 10 cm

Størrelser: 1-7 Overvidde: 99-141 cm

 

Dagen i dag har vært brukt til jobb, så nå skal resten av kvelden brukes til å slappe av.

Jeg har vært ute og gått tur med hunden. Dagen startet med sol, men nå har det skyet over.

Neste uke blir det visst en del regn, så da blir det nok mest innesysler. Det passer egentlig fint for meg, for jeg har mye som skal gjøres inne og da er det ikke så fristende å se ut vinduet at det er fint utevær.

Jeg har blant annet mye kontorjobb som skal gjøres.

Vi er startet å se på den nye sesongen av Wisting. Vi har sett de 2 tidligere sesongene og de likte jeg godt.

Det har blitt lite TV-titting den siste uka, så vi har mye vi ikke har fått sett enda.

Musikermannen skal veldig tidlig opp i morgen, så vi får prøve å komme oss til sengs før det blir så veldig seint i dag.

Håper søndagen din har vært fin og takk for at du stakk innom hos meg.

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

8 kommentarer
    1. dette har vært en helt fantastisk uke ,og dagen i dag like fin :=) melt litt regn her også ut i neste uke ,jeg skal bake brød da .
      Nydelig genser ,men jeg må ha en norsk oppskrift annet skjønner jeg ikke og jeg har prøvd

      1. Kanskje greit med litt regn, så får man gjort litt inne også. Jeg prioriterer hvertfall mindre av det som skal gjøres inne når det er fint vær. Jeg synes danske oppskrifter går fint å skjønne for det meste.🧶😊

    2. God morgen!
      Spennende vår-genser 🙂

      Nå blir det kanskje litt veromslag ja… I dag er det lettere overskyet på disse kanter.
      Lag deg en fin mandag 🙂

      1. God morgen!😊 Ja, litt mer innevær denne uka ser det ut til. Men det kan være greit å få gjort litt inne også.🤗

    3. Helt nydelige plagg altså og sikkert helt fantastiske på! 🙂
      Jeg og mønster er ikke helt venner, men litt greier jeg jo….Men denne vil jeg nok bare nyte bilder av..
      Kos deg med dagen din! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg