Våryre tenåringer

Våren er så absolutt kommet, selv om sola ikke har vært på besøk de siste dagene.

Copyright: Strikkekjerring

Mens jeg har vært på jobb, mente Musikermannen at han skulle ta seg en ryddeøkt utenfor huset.

Joda, jeg kunne være enig i at det kunne være greit å få plass til bilen på tomta og slippe å se seg for så man slapp å snuble i alskens brøyteutstyr, verktøy og alt annet som er plassert rundt omkring.

Jeg kom hjem og henta hunden for å gå en luftetur med henne og Musikermannen nynnet og holdt på med sitt i garasjen.

Den store forvandlingen kunne jeg ikke akkurat se, men det er mulig at det var noe som var blitt flyttet på.

På hjemveien hørte jeg en lett gjenkjennelig lyd som jeg har hørt mange ganger opp gjennom årene.

Lyden av en moped som kom durende ned gjennom veien.

Til syne kom Musikermannen med et stort glis kjørende.

Han kjørte forbi, men kom straks tilbake og stoppet ved siden av meg.

Rusende på gassen lurte han på om jeg ville sitte på?

Nei, ellers takk, svarte jeg.

Jeg anså den sykkelen for å ha det tungt nok om ikke jeg skulle sette ræva mi bakpå og eksosrype har jeg aldri hatt sansen for å være.

Dessuten hadde han glemt hjelmen på prøveturen sin og det fikk han høre.

Men Musikermannen tok ingen av delene så tungt.

Han bare durte hjemover igjen og jeg synes han kunne minne svært om en viss Fritjof på sin Tempo Corvette fra Nittenhundreogdentid.

Våryre tenåringer har jeg hatt i hus i mange år, men jeg trodde da visselig at de fleste av dem hadde flyttet ut, men der tok jeg visst feil.

Musikermannen har tydeligvis gått mange tiår tilbake i tid og som tenåringer flest er ikke rydding favorittsysler å drive med når det står en moped tilgjengelig.

Her skal det visst skrues og mekkes og prøves underveis.

Corvetten er en moped som Mellomstemann har latt stå her siden han var i tenårene, men nå som Musikermannen er gått opp i ungdommen igjen, kan han visst si farvel til den.

Men det er kanskje like greit at han ikke rydder snøfreseren så langt unna.

Det er visstnok meldt snø igjen i helga, så da tenker jeg at våryrheten kjølner noe når Corvetten må byttes i brøyteskjær på traktoren.

Men det varer vel ikke så lenge før den snøen smelter og blodet på nytt bruser i årene på tenåringen og en blankpusset Corvette blir å se etter veiene….

Gitarer er altså byttet ut med mopeder.

Hvor skal dette ende??

 

HA EN RIKTIG FIN VÅRKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

10 kommentarer
    1. For noen år siden tok faren min frem mopeden og tok en prøvetur. Han var vel rundt 80. Etter prøvetur sier han litt lett ertende til Mamma rundt 75 at han vurderer å kjøpe ny motorsykkel og ta å dra på en skikkelig tur. Han regnet nok med at Mamma skulle ha noen innvendinger. Men Mammas kommentar var bare “Da må du kjøpe med sidevogn, for da vil jeg bli med.”
      Det ble aldri ny motorsykkel. Antakelig det Mamma visste.

      1. Han syntes sikkert ikke det hørtes like tøft ut med motorsykkel med sidevogn, nei.😂 Det gjelder å ha svarene klar.👌🏻😅

      1. Jo, han har stjerner og blikket og er plutselig 16 år og sliter skoene på undersiden med all bremsingen med føttene.😂🫣 Bremsene er visst ikke helt som de skal være enda.😨

    2. 🤣🤣🤣🤣dette kommentarer jeg med “gøypålandet “, ha en fortreffelig fredag videre. Så håper jeg inderlig at snøen reiser elegant forbi her vi lever og bor…

      1. Det kan man si.🙈🫣
        Håper snøen gjør helomvending når den ser Helgeland og rasker seg ut i havet igjen.😂
        God helg!🤗🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg