Varme julehjerter – Norsk oppskrift

Helt i tråd med hva jeg skrev om hjerter for ett par dager siden, så passer denne oppskriften perfekt.

Copyright: Mette Samsing

Mette Samsing har designet disse flotte julehjertene i 3 størrelser og de kan brukes til masse forskjellig.

Både til pynt på julegaver, for å henge i vinduene og til pynt på bordet eller på juletreet.

Her kan du bruke restegarnet ditt av type babyull eller lignende, sammen med en tynn mohairtråd eller en glittertråd.

Litt silkebånd som sløyfe gjør hjertene ekstra julefine.

Ikke tar det så lang tid å strikke disse heller.

Om du bruker litt tykkere garn gjør det jo ikke noe.

Hjertene blir bare litt større og det kan jo bli riktig så fint.

Mønsteret er på norsk, så det er bare å finne frem restegarnet og sette i gang.

 

MØNSTER: VARME JULEHJERTER

GARN: BABY ULL, TYNN MERINO, ARWETTA O.L SAMMEN MED TYNN MOHAIR ELLER GLITTERTRÅD

PINNER: 3.5 MM

 

Jeg er kommet meg hjem etter en travel søndag på jobb.

Nå skal jeg bare ta noen bestillinger, så er det kveld her i huset.

Dagene flyr av gårde, litt for fort egentlig.

Jeg halser etter så godt jeg kan, he, he…

Men egentlig er jeg for sent ute med det meste.

Julebord skal planlegges og nå skal vi i gang med julekonserter om ikke så lenge.

Musikermannen har visst lagt opp en turne for oss i år også, så jeg er nå spent på hvor vi havner i år.

Uansett kommer det garantert til å bli veldig koselig.

Vi har jo en grei arbeidsfordeling.

Han bestemmer musikken og hvor vi skal og jeg tar meg av sceneantrekkene.

Sceneantrekkene, ja…….

Der sa du noe!

Det har jeg jo ikke tenkt på en gang.

Der må jeg tenke ut noe lurt.

Kanskje Musikermannen skal få lov til å være juletre i år??

Med glitter og julekuler, he, he….

 

HA EN GLITRENDE FIN KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg