Vårens antrekk – Gratis oppskrift

I dag snør det hos oss. Såpass mye at det er helt hvitt på bakken.

Jeg gidder ikke å se ut, men ser heller gjennom bildene mine og finner fram bildene av sommertoppen jeg strikket i fjor vår.

Den har jeg ikke vist dere, så nå kan dere også kanskje få litt inspirasjon til vårens antrekk. 🙂

Copyright: Strikkekjerring

Denne toppen har jeg brukt masse, både til bukser og skjørt.

Nå lengter jeg til lukten av siren og synet av grønt gress.

Toppen har små puffermer og sitter veldig fint på.

Den er strikket i Drops Alpaca og har holdt seg i fin, både i bruk og vask.

Copyright: Strikkekjerring

Den er ganske kjapp å strikke, så hvis du setter i gang nå, har du en fin sommertopp du kan bruke i vår og i sommer. 🙂

Jeg kunne tenkt meg den i flere farger.

 

Mønster: Flower Wish

Garn: Drops Alpaca

Pinner: 2.5 mm og 3 mm

Størrelse: S-XXXL

 

Musikermannen og jeg har sovet lenge i dag. Utslitte etter 2 dager med å lage og gjennomføre selskap.

I dag skal det vaskes og ryddes.

Vi får et helt arbeidslag som skal bo hos oss 1 uke, så jeg må ha klar rommene og lage mat til dem.

I morgen skal jeg opp kl 5 for å reise til Bodø på nevrologisk avdeling på sykehuset.

Hendene skal få strøm gjennom seg og det tar lang tid. Etter det skal jeg inn til legen og få resultatet, så hele dagen går med til å være på sykehuset.

Jeg håper været bedrer seg litt til jeg skal ut og gå med hunden.

Jeg får prøve å følge med om det slutter å snø litt utpå dagen.

Håper du har husket å stille klokka i natt.

Det har jeg og derfor føles det som om det allerede er langt på dag.

Jeg håper det er siste gang vi skal stille klokka.

 

ØNSKER DEG EN HERLIG VÅRSØNDAG!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

 

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. En fin topp, det blir godt når snøen forsvinner og den igjen kan tas i bruk. Er så glad i den digitale verden der klokker stiller seg sjøl. Men har en klokke som må stilles manuelt. Takk, riktig fin søndag til deg også.

      1. Ja, det er kjekt med klokker og mobiler som stiller seg selv.
        Vi har også en del vanlige klokker i huset som vi må stille.
        Ikke så mye vår i sikte i dag, dessverre.
        Ha en fin søndag! 🙂

      1. Godt med litt friske vårfarger nå.
        Ute er det ikke mye vår i dag, dessverre.
        Ha en fin vårsøndag! 🙂

          1. Ja, syntes jeg så det har vært mye vær hos dere i dag også.
            Innevær er greit av og til, bare det ikke blir for mange dager i strekk.
            Ha en fin søndagskveld! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg