Vannlekkasje og eksamensnerver

Det har gått i ett fra morgen til kveld, så jeg har ikke rukket innom bloggen de siste 2 dagene.

Copyright: Strikkekjerring

Har man et stort bygg, skjer det alltid noe og helst når det ikke skal skje.

På onsdag kveld hadde vi alle rommene fulle av folk og etter middagen sent på kvelden stod vi og ryddet opp da en av gjestene kom opp og fortalte at det rant inn vann fra taket.

Er det noe man ikke ønsker å oppleve nå, så er det vannlekkasjer.

Da var gode råd dyre, så vannet måtte stenges.

Det er vannbåren varme i bygget, så vannet måtte stenges overalt for å begrense skaden.

Copyright: Strikkekjerring

Det ble naturlig nok mye oppstyr og frem og tilbake for hva vi skulle gjøre.

Nets dag skulle vi ha et selskap også, så vi lurte på om vi måtte ringe og avlyse det.

Pappa ble tilkalt og tidlig neste morgen var det å sette i gang med å sage ut et hull i taket for å se hva som var galt.

Men opp i all elendigheta viste det seg at vi hadde flaks.

Vi traff rett på der det hadde gått fra hverandre et rør, så vi fikk tørket opp og reparert skaden.

Så var det å få på plass takplata og liste rundt.

Det er nemlig ikke bare-bare å sette inn en ny plate i taket.

Da måtte vi tatt ned hele taket og takplatene er også brannplater, så det kan ikke settes inn vanlige takplater.

Slike plater er det ikke å få tak i på et øyeblikk.

Så var det rundvask og tjohei før rommet var klart til utleie igjen.

Midt oppi alt hadde Minstemann vært 1 av 6 på hele skolen som ble trukket ut i muntlig eksamen.

Jeg hadde lovet å kjøre ham, slik at han slapp å sitte hele dagen og vente fra klokken 8 til klokken 14 når eksamen startet.

Vaskekosten ble slengt til side og hjem dro jeg for å leke sensor mens Minstemann fremførte sin engelsk presentasjon.

Jeg fikk streng beskjed om at jeg måtte sitte på andre siden av bordet, se rett på ham og stille spørsmål etterpå, på engelsk.

Det er altså forskjellig man som mor skal brukes til!

Den tekniske engelsken der har jeg jo ikke mye peiling på, men jeg fikk nå stilt noen halvintelligente spørsmål og ellers gitt noen tips til hva som kunne forbedres.

Så var det å rekke ferga og få ham avgårde.

Læreren ringte underveis og Minstemann syntes hun virket veldig nervøs.

Det er jo noen år siden de har hatt eksamen på skolen nå, så det er kanskje ikke så rart.

Minstemann er normalt en skravlebøtte og lurer på alt mellom himmel og jord når vi kjører bil, men på denne turen var han bemerkelsesverdig stille.

Copyright: Strikkekjerring

Etter noen nedroende ord til den eksamensnervøse og et lykke til, kunne jeg vende hjem igjen og fortsette med vasking og matlaging til selskapet på kvelden.

Alt ordnet seg til slutt, både med vannlekkasje og selskapet, men det ble en veldig lang dag.

Minstemann ringte glad og lykkelig hjem etter noen timer og kunne fortelle at alt hadde gått bra og at han hadde fått en veldig fin karakter hos sensoren.

I går var det på an igjen med frokost, romvask og baking og matlaging til konserten i går kveld.

Siden været var så fint, lagde jeg også noen rekesmørbrød og prøvde ut ett par nye drinker, både med og uten alkohol.

Frisk drikke til er fint i varmen.

I dag er det ny runde med romvask og vask av servicebygg til campingen og mer matlaging.

Denne dagen kommer også til å gå i ett frem til klokken 21.30 i kveld.

Musikermannen skulle vært på spillejobb i kveld, men måtte avlyse siden han har fått virus på stemmebåndet.

Da funker det dårlig å synge, gitt!

Men vi har nok å gjøre , så hvis han får fikset plenklipperen som har kjørt på en rot, så blir kanskje gresset på campingen og teltplassen klippet i dag.

 

NYT LØRDAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

14 kommentarer
    1. Phu det er stress når det blir lekasje og slike ting… Godt det blei fiksa! Og sensor-mor må man være av og til 😀 God lørdag til dere der nord!

      1. Ja, huff!😨
        Jeg så for meg store utgifter der en stund.😱
        Sensormor er absolutt fint å være.😍

      1. Det er veldig hektisk og hele tiden noe som skjer, så det er bare å henge med i svingene.😅😨

    2. Oj ikke kjekt med vannlekkasjer nei! Godt dere fikk begrenset skaden og gode hjelp med fiksing slik at rommet raskt kunne leies ut igjen! Kjekt dere har masse gjester, men da er det jo også travelt da! Så skjønner godt at du da ikke får tid å blogge hver dag. Ønsker dere fine dager fremover!

      1. Jeg så for meg at det kom til å bli veldig kostbart, så jeg var glad når det ikke ble verre enn det ble, heldigvis.😅
        Nå er det bare å jobbe og sove hele sommeren.🫣

    3. Vannlekasje er ikke noe man ønsker seg uansett hvilken årstid man er i. Godt at det ikke ble så ille hos dere. Gratulerer til sønnen som klarte eksamen så fint og fikk god karakter. God bedring til mannen og stemmebåndet hans 🥰. Ønsker dere en fin lørdag, klems 🤗

      1. Nei, det er en av de store skrekkene.😨
        Heldigvis gikk det bedre enn det jeg så for meg.😅
        En fin søndagskveld til deg.🥰

      1. Heldigvis og at det ikke ble en kostbar affære.😨🫣
        Eksamen er skumle greier og deilig når det er overstått.😳🥰

    4. Hjelpe meg, det går virkelig i hundre hos dere! Aldri så godt at det ikke er godt for noe, men fyttikatta, for et tempo! Jeg beundrer dere for den gode jobben dere gjør, og at dere får til alt! 😀

      1. Det er litt i travleste laget og enda er ikke i fellesferien i gang.😳😨
        Da er det bare å trekke pusten og la det stå til.😅

    5. Ohoi, hos deg skjer det. Men glad det ordnet seg med vannlekkasjen, tross alt. Vann er ikke særlig når det ikke er der det skal være. Hyggelig at eksamen hadde gått bra. Ønsker deg en og annen rolig dag mellom alt. <3

      1. Takk og lov for det.🤩
        Det blir nok ikke noen rolige dager før i midten av august nå.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg