Vann og stein i hagen.

I går kjøpte jeg en fontene til hagen på salg og i dag måtte den monteres siden været var fint.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg fikk den montert og fylt med vann, men så syntes jeg det kunne vært fint med litt stein rundt kanten nede, siden jeg har bygd den litt opp med flate steiner under for at den skulle bli i vater.

Men først til et annet steinprosjekt jeg har hatt i dag.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg skulle plante Rhododendronen jeg kjøpte og spadde opp en passe sirkel i plenen, men man vet jo aldri hva man støter på under gresset.

Ganske snart slo spaden i en stein og den virket ganske stor, så jeg var en stund usikker på om det kunne være berg under der.

Jeg prøvde å spa unna litt lord og til slutt kjente jeg at den rikket litt på seg.

Etter et lite basketak, klarte jeg å bikke den løs og få dem lempet opp på kanten.

Der lot jeg den ligge til Minstemann kom med treningsmusklene sine og enkelt løftet den opp i trillbåra og kjørte den bort.

Musikermannen er jo operert i ryggen, så han skal få slippe å ta slike tak enda på en stund.

Mens Minstemann likevel hadde musklene i bruk, fikk jeg ham med meg for å dra og hente stein i fjæra.

Copyright: Strikkekjerring

Han er lett å be og flink til å hjelpe til når man spør.

Jeg tenkte at jeg kunne plukke stein og han kunne bære dem opp i kasser til veien.

Det jeg ikke hadde tatt med i beregningen, var at det var så inn i hampen med klegg som beit der!

Vi slo og slo klegg innimellom at jeg sprang rundt og plukket stein, mens vi prøvde å unngå å bli bitt.

Det ble en ganske intens og kjapp steinplukking i varmen før vi fant ut at resten fikk vi hente en annen dag.

Men heldigvis ble det nok stein, så han skal slippe flere turer.

Hvertfall til jeg får en ny ide, ha, ha…

Copyright: Strikkekjerring

Litt malearbeid er det også blitt gjort i dag.

Jeg ser at vi mangler noen bord som skal være under der, men det får vente til Musikermannen klarer å snekre igjen.

Jeg gidder ikke å begynne å mase om det nå, for da kommer han bare til å sette i gang og det kan han værsågod vente litt til med.

Copyright: Strikkekjerring

Og så har jeg jo vært til mekling med RobRoy i formiddag og det kan jeg bare fortelle at det ble en kort seanse.

Da han hørte at det var fare for at han ble overflødig, kan det hende seg han var kjapp til å komme seg tilbake på jobb.

Dog med kjøpingsnye kniver under seg, så han skal ikke kunne klage på det.

Nå er det begynt å regne, men han holder på.

Jeg skal nok holde et øye med ham og se til at han gjør jobben sin.

Noe lureri skal han ikke få lov til å prøve seg på.

Det har vært nok for denne sommeren.

 

NYT SOMMERKVELDEN!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

8 kommentarer
    1. God morgen!
      En flott fontene du har anskaffet der 🙂 Og stein – ja det kan være tungt å få ut av jorda, og musikermannen må bare ta det med ro. Godt du har andre muskler som kan hjelpe til 🙂

      1. Det er koselig med litt nytt i Hagen og jammen fint å ha spreke ungdommer i huset når det trengs muskelkraft.🤗
        Ha en superfin sommermandag!☀️🌸☀️

    2. Så skikkelig flott ut den fontenen. Hadde en del sånt i hagen min – for “tusenogdævelten” år sida, mens jeg enda hadde eget bo 😊 Misunner deg forresten IKKE den runden med steinplukking & kleggklasking😉
      Håper du får en flottersfin dag videre 😊

      1. Ja, jeg ble fornøyd med den, men jeg er glad ingen filma mdns jeg plukket stein og veiva med armene og klasket klegg samtidig.😅😂
        En herlig sommerkveld til deg.☀️☀️

    3. Du snakker! Du holder på sånn som jeg gjorde før du 😀
      Ikke akkurat å flytte store steiner og sånn, men mye jobbing av diverse slag. 😉
      Flott fontene, og koselig å ha i hagen ☺️

      1. Jo, nok å henge fingrene i, så det er av og til bra man kan ta en pause når det regner.😅💦
        En slik fontene har jeg ønsket meg lenge. Det gir ro å sitte og se på den.😊👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg