Vakker vårdag.

I går fikk vi virkelig en vakker vårdag.

Copyright: Strikkekjerring

Her skinner kveldssola inn på uteserveringa hos oss i går kveld.

Nå har vi mange vakre kvelder å se frem til.

Men det skifter fort.

Bare ett par timer senere var det blitt kaldere og det som kom ned fram himmelen var hvitt.

Men i dag er det delvis skyet og sol igjen før det skal begynne å regne i ettermiddag.

Copyright: Strikkekjerring

Tidligere på dagen fikk vi tatt en ryddesjau ute her hjemme.

Jeg fikk rydda hundegården og raket vekk alt rusk og rask og etterlatenskaper etter hunden, så nå har hun det fint og rent der igjen.

Hagemøblene er kommet ut og jeg krysser fingrene for at de skal bli velbrukt dette året.

Jeg ser at jeg har mye malearbeid foran meg denne våren og sommeren, så da er det bare å håpe på godt vær.

Vi ble heller ikke ferdig med å skifte all bordkledningen på sørveggen i høst, så der har vi mye som gjenstår.

I hagen har jeg også mye å gjøre, så det får jeg ta litt for litt.

Jeg har en plan om å beskjære bærbuskene, men jeg vet egentlig ikke helt hvordan jeg skal gjøre det.

Muligens vil YouTube være min beste venn her.

Det må rakes og plantes og i fjor var jeg jo en dum bonde som fikk store poteter, så jeg satser på at jeg er like dum i år.

Jeg har hvertfall gått til innkjøp av mandelpoteter som skal i jorda så snart det blir varmt nok.

Musikermannen kjøpte noen stemorsblomster til meg da han var i Bodø før helga, så de fikk jeg plantet i en krukke  i går.

At han også kjøpte 2 kaktuser er jeg litt mer usikker på om jeg bør ta til meg eller ikke, men vi var begge enige om at de var fine.

Copyright: Strikkekjerring

Kveldssola skinner vakkert, men selv om det var en fin vårdag, har det ikke vært noen varme enda.

Som dere ser, er det ikke blitt grønt noe sted enda, men det kommer nok.

I går hadde vi også veldig koselig besøk av mine slektninger fra sør, som hadde tatt seg en Nord-Norge tur denne langhelga.

Får jeg tid og det blir vær, får jeg ta meg en tur ut og gjøre litt mer ute i dag.

Men først skal jeg noen timer på jobb og vaske gulv, rydde og gjøre mer papirarbeid.

Det er visst, kremt, siste frist for å levere selvangivelsen i dag.

Men siden det er langhelg, har man visst fått litt lengre tid på seg.

Copyright: Strikkekjerring

Da jeg dro hjem fra jobb i natt, prøvde månen seg på å lure seg fram bak skyene.

Det blir det vakkert lys på himmelen av.

Før jeg gikk og la meg halv 4 i natt, var det blitt lyst ute.

Jeg er et toskhau når det kommer til å få sove etter å ha vært oppe ut over natta.

Halv 8 var jeg våken igjen.

Så nå har jeg fått sett finalen av Kompani Lauritzen mens vi har spist frokost.

Men det fine er at man ikke ødelegger døgnrytmen helt.

 

HA EN STRÅLENDE SØNDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

10 kommentarer
    1. Steike… Selvangivelsen, ja… Nå må jeg opp og gjøre noe fornuftig også! 🤗 Ønsker deg mange fine vårdager fremover! 🌻
      PS, Jeg anbefalte et vennepar å ta turen innom hos dere på sin Nordlandstur til sommeren 😉

      1. Håper du fikk logget deg inn og gjort det du skulle. Det var stor trafikk på siden i dag.😅
        Så hyggelig at du anbefalte oss da.🤩🥰
        Tusen takk for det.🤗

        1. Jeg ble møtt med “innloggingsproblemer” ved første forsøk, men så gikk det supergreit. 😀
          Koselig å anbefale noe som er bra!💛

    2. Når våren endelig kommer med godvær er det alltid mye som skal gjøre ute. Ting som skal være på plass til sommeren kommer. Jeg skal ut og ta opp det som ikke klarte seg igjennom vinteren i pallekarmene i morgen, og tømme balkongkassen for høstplanter. Neste uke skal borettslaget ha dugnad, og da vil jeg helst være ferdig med “mine ting”. Lykke til med selvangivelsen 😉 Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Når våren kommer er det alltid mye som skal gjøres ute. Det er sikkert.🤗
        Godt at du får gjort unna dine ting. Det er jo ikke alltid det passer å være tilstede når dugnaden skal avholdes.🌸🌱

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg