Utedag

Etter en “halv” dag på jobb, har jeg bevilget meg en utedag.

Copyright: Strikkekjerring

Det var nødvendig og i tillegg har det vært 10 varmegrader i dag og da er det fint å få gjort noe ute.

Jeg har vært i skogen (min egen, ja) og saget greiner av einer og furu.

Blomsterkrukkene er blitt tømt og tatt inn, men noen fikk være igjen ute og de har jeg satt greiner i og pyntet med en liten lyslenke jeg hadde fra før.

Enkelt og gratis!

Copyright: Strikkekjerring

Først utnyttet jeg varmegradene til å få vasket alle vinduer utvendig.

Det trengtes, siden de var skitne av pussestøv etter at vi har stått ut og brukt saga når vi pusset opp stua og kjøkkenet.

Alt av krukker og andre ting som har ligget ut er ryddet opp og bært inn.

Copyright: Strikkekjerring

Så har jeg fått vasket den ene bilen både innvendig og utvendig.

Innvendig har jeg vasket og Musikermannen har vasket den utvendig.

Det er ikke hver dag det blir gjort, så den så jammen ut deretter.

Jeg har til og med polert interiøret og renset setene!

Nå glinser den jammen så rein den er.

Minstemann kommer vel til å få sjokk når vi henter ham i rein bil til helga, ha, ha….

Mens vi hadde høytrykkspyleren ute, spylte vi søppelboksene og trappa med det samme.

Det er neppe så lenge før den må tømmes for vann og settes bort for vinteren.

Det er nesten uvirkelig å stå ute og vaske bilen i bare genser 2. november.

Jeg hadde tatt på meg jakke og lue, men det måtte jeg bare gå inn og kle av meg igjen. Det var altfor varmt for å ha på seg så mye klær.

Copyright: Strikkekjerring

Tekoppen min og trillebåra jeg malte tidligere i sommer, har blitt tømt for blomster og jeg har satt ned litt røsslyng med litt einer rundt, så de ikke står der helt tomme.

Copyright: Strikkekjerring

Ved siden av døra har jeg satt en krukke med furugreiner.

Den har også fått en lyslenke på seg.

Den ble litt julete, men det får så være.

Jeg hadde ikke flere blanke lyslenker, så da ble det sånn.

Her skal jeg få satt ut en lykt og litt andre greier etterhvert, men det blir nok ikke i dag.

Jeg har holdt på ute helt til det ble mørkt, så da var det på tide å gå inn.

Håper vi får flere slike utedager med godt vær.

Jeg har litt mer jeg gjerne skulle hatt gjort før det blir skikkelig vinter og frost.

Nå har jeg litt innearbeid som må gjøres før det er kveld.

Men du og du, så godt det er å få gjort noe ute med denne temperaturen!

Det er vi ikke bortskjemte med i november!

 

HA EN RYDDIG AFTEN!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

14 kommentarer
    1. Veldig godt å få gjort noe ute. Har vært mildt og fint her også, men litt regn i dag.
      Heldigvis fikk vi gjort ute ting,nog bilvask forrige uke 😉
      Koselig å pynte litt. Holder med lyng i bedet her 😀
      Ha en fin kveld. Klem ❤️

      1. Ja, det var godt med en utedag i dag.🤗
        Det var mye som trengte å gjøres, så vi var heldige med været.🤗

    2. Herlig når temperaturen viser mange pluss på den tida her. Godt å få rydda og vaska. Du overførte følelsen av ren bil til meg, kjente det nesten fysisk og vet hvor godt en ren bil er. Tror kanskje følelsen blir enda bedre når den ikke blir for ofte 🙂

      1. Det var mye som trengtes å gjøres ute i dag, så da var det flott med god temperatur.🤗👍🏻
        Det er utrolig deilig med skikkelig nyvasket bil.🥰
        Det var like før jeg ba Musikermannen ta av seg skoa når han satte seg inn.🙈😂

    3. Du og du så fint det ble med granbar og lys. Har lyslenker og egen skog, får gjøre det samme. Pynter opp når vi går inn i mørketiden. Bilen her trengs en vask og vinduene med. Var 8 grader her i formiddag. Håper det er like fint i morgen så får jeg pusset vinder. De blir fort dekket av sjøsprøyt om det er vind og dårlig vær. Nyt kvelden.

      1. Det gjør mye av seg og er kjapt og billig å pynte med.🤗Jeg syntes faktisk einene ble finest.🤩
        Det er godt å få vasket både vinduer og bilen når temperaturen er så fin.🤗

    4. Ble veldig fint og ja det er godt å jobbe ut når temperaturer spiller på lag..Da er det bare så gøy!
      Flott pyntet og ren bil og vinduer…. 🙂 Flinke!!!

      1. Utrolig deilig å kunne gå ut og jobbe når været og temperaturen er så fin.🤗🤩
        Jeg måtte nesten bite meg i leppa for ikke å be Musikermannen ta av seg skia når han satte seg inn i den nyvaska bilen.🙈😂

      1. Veldig godt.🤗👍🏻
        Det er ikke ofte vi kan gå ute i bare genser og jobbe i hagen i november.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg