Ull kan også sys.

Ull som garn har fantastiske egenskaper og gir varme plagg som puster.

Men ull som stoff er også veldig fint å sy varme plagg av.

Copyright: Strikkekjerring

Til votter passer det for eksempel veldig fint.

Jeg har sydd mange par votter av denne typen opp gjennom årene.

Nå har jeg liggende ferdig klippet mange par votter som jeg skal sy når jeg får stua og kjøkkenet ferdig.

Copyright: Strikkekjerring

Disse er sydd i ullstoff og foret med fleece.

Det gir varme og deilige votter slik at man ikke skal fryse på fingrene i løpet av vinteren.

Copyright: Strikkekjerring

Man kan pynte dem slik man vil.

Noen har jeg sydd hjerter på og andre har jeg pyntet med bånd på kanten.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen har også fått et slikt par, men han ville ikke ha noe pynt på dem.

Her forstørret jeg bare mønsteret på damevottene slik at de ble passe til en stor mannfolkhånd.

Jeg har sydd mange slike par votter.

Noen har vi selv og mange er blitt gitt bort som gaver.

Kanskje et fint julegavetips denne jula??

Copyright: Strikkekjerring

Dagens utsikt fra jobb.

Nydelig vær og en flott høstsol.

Vi er ferdige med gårdagens minnestund, men har fremdeles mye igjen å rydde, vaske opp og gulv som skal vaskes.

Jeg har også en catering på 3 kaker og 100 snitter, så jeg skal ikke drive dank i dag heller, ha, ha….

Men de sier jo at lediggang er rota til alt ondt, så da har jeg lite tid til å finne på trollskap.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe, hi, hi…

Hjelpes meg så mange ordtak jeg kom opp med i dag!!

Jeg kjenner at jeg er trøtt og litt sliten og da blir det mest bare tullprat på meg og fliring og fjas, så jeg tror sannelig det er best for alle at jeg bare gjør meg ferdig med det jeg skal gjøre i dag.

 

HA EN TROLLFRI TORSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

9 kommentarer
    1. Ull er et så bra materiale om det strikkes eller syes. Søte votter.
      Håper det går greit å få unna seg det du skal, er mye å stå i hos deg. Men å tulle er da et viktig element :D. Klem

      1. Ull er bra i både klær og strikking.🧶👍🏻
        De siste dagene har det vært litt vel travelt, men nå blir det en dag med tid for å puste også.🤗
        En fin kveld til deg.🥰

    2. Jeg liker hansker best, da blir jeg ikke så «funksjonshemma». Morsomt antall sidevisninger hos deg i dag 😳 kunne ikke unngå å legge merke til det 🤪

      1. Det er helt sant. Skal man jobbe trenger man hansker.🤗
        Ja, jeg var «heldig» med det tallet du!🤣🙈

    3. Haha, lite muligheter for trollskap så travelt som du har det til stadighet! Og litt tull og fjas må til for å ha det litt artig innimellom. Livsviktig det! De vottene var skikkelig flotte! Både varme og fine! 😊

      1. Det er helt sant.😂
        Jeg har lite tid til å finne på trollskap når dagene er travle.🙈
        Humøret må holdes oppe selv om det går fort i svingene.🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg