#UFO nr 7: Flokkenlue

Jeg jobber meg stadig videre på UFO-lista mi.

Copyright: Strikkekjerring

Nå er faktisk UFO nr 7 ferdig, men når man tross alt hadde 28 ved årets begynnelse, er det jo knapt så det merkes, he, he….

Men nå skal det jo også sies at av dem er 4 prosjekter blitt forvandlet til garn igjen, så da ser jo lista tross alt betydelig bedre ut.

Fra 28 prosjekter til 17 er jo et myyyyye finere tall.

Denne UFOen her, var knapt påbegynt, siden jeg bare hadde strikket litt på ribben nederst på lua.

Ikke er det jo store jobben å strikke en barnelue i størrelse 2-4 år heller, men det er likevel kjekt å se at pinner kan legges på plass.

Det er jo ikke akkurat å undres over at jeg stadig savner strikkepinner, når de faktisk sitter fast i strikketøy som er flere år gamle!

Det er med skam å berette at nå begynner det å vise seg at jeg har en adskillig større pinnesamling enn jeg trodde og temmelig mange av dem er av samme pinnetykkelse og lengde også.

Hvis du ser på bildet over her, så ser du hva jeg bruker for å lage dusker til luene.

En slik “duskelagerdings” er kjekt å ha og gjerne i flere størrelser slik at du kan lage både store og små dusker.

Det er forresten også et smart tips til å få fart på restegarnet, siden slike duskelagere spiser garn i en fei!

Denne lua har jeg strikket flere av tidligere og det fins også mange andre plagg i samme mønster, hvis du liker sauer.

 

MØNSTER: FLOKKENLUE

GARN: VIKING SPORTSRAGG

PINNER: 3 OG 3.5 MM

STØRRELSE: 2-4 ÅR

 

Totalt det gikk det med 68 gram garn til lua i denne størrelsen.

Copyright: Strikkekjerring

I dag har vi vært ute på veien for å dra på et spilleoppdrag.

Været var som dere ser tidvis ikke det beste, men da må man bare ta det rolig og ta tiden til hjelp for å komme trygt fram.

Copyright: Strikkekjerring

Midt på dagen på en mandag er det duket til fest og heldige oss fikk være med på festen.

Både Ordfører og Kommunaldirektør var blant gjestene og det ble fullt hus med kaker og kaffe.

Vi fikk ta oss av underholdningen og det ble en riktig fin fest med trivelige folk.

Jubileumer er viktige å markere og her var det mange som hadde funnet frem finstasen i dag.

Jeg hadde med meg luggene jeg syr på og fikk en koselig prat med flere av damene som hadde sydd lugger tidligere i livet.

De hadde mange opplevelser å fortelle om og det er alltid spennende å høre hvordan ting ble gjort tidligere.

En fin stund, så det er bare å glede seg til vi skal tilbake neste gang.

 

HA EN FLOTT START PÅ DEN NYE JANUARUKA!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg