#UFO nr 5 – Leafsjal

Et aldri så lite jubileum kan man si.

Copyright: Strikkekjerring

Her har jeg gjort ferdig et sjal som har ligget halvferdig i flere år, så det er en gammel UFO.

Jeg hadde strikket ca halvparten, så det var enda et drøyt stykke igjen å strikke på det.

Garnet er skikkelig luksusgarn, kjøpt fra det store utland for mange år siden.

Det heter Skinny Bugga og jeg hadde 2 store hesper av garnet.

Det er jammen ikke lett å få fram det fine fargespillet i garnet, så jeg har tatt noen bilder ute og noen inne for å prøve å gjengi fargene.

Copyright: Strikkekjerring

Mønsteret er helt nydelig og er laget av flinke Marion R.

Link til mønsteret, som er på norsk, finner du litt lenger ned i innlegget her.

Håndfarget garn inneholder ofte mye overskuddsfarge, så jeg har vasket sjalet for hånd etterpå og vannet ble helt lilla, så det var nok lurt at jeg ikke hadde det i vaskemaskinen sammen med annen ull.

Jeg valgte å ikke blokke det så voldsomt, siden jeg ikke ville ha et helt trekantet sjal, men heller bruke det mer som et skjerf.

Derfor strakte jeg det bare utover i fasong og lot det tørke flatt.

Copyright: Strikkekjerring

Leafsjalet ble mye større enn jeg egentlig hadde tenkt.

Det har et vingespenn på 200 cm, så det ble rimelig digert.

Totalt veier det 227 gram og det har gått med 825,6 meter garn, så nesten 1 kilometer garn faktisk.

Jeg har 9 gram garn igjen av dette garnet, som jeg får prøve å finne på noe å bruke til.

Nå kan jeg hvertfall være fornøyd med meg selv, for dette prosjektet har ligget i flere år før det har blitt ferdigstilt.

Jeg tenker at jeg kommer til å bruke dette mye,  så det er jo synd og skam at jeg ikke har gjort det ferdig.

Da minsker det absolutt betraktelig på UFO-lista mi, men jeg kan love dere at det er svært mye igjen.

Copyright: Strikkekjerring

 

MØNSTER: LEAFSJAL

GARN: SKINNY BUGGA

PINNER: 3 MM

 

I dag skal vi ha strikkekafe hos oss og da skal vi gjøre noe morsomt.

Vi skal ha restegarnsbytte, så da kan det hende jeg får bytta bort litt garn og ha annet garn med meg hjem igjen.

Tanken er at vi skal ta med garn vi har igjen etter andre prosjekter som vi ikke finner noe annet å bruke til eller annet garn vi har som vi ikke har lyst til å strikke med eller kanskje det bare har feil farge eller kvalitet.

Da kan det være at andre ser gull der du selv ser gråstein og så kan vi da bytte med andre.

Mye bedre enn at garnet ligger der år ut og år inn uten at det blir brukt, ikke sant??

Så da kan det bli spennende å se hva vi ender opp med før kvelden er omme.

Kanskje det er en ide som andre også kan bruke?

Både miljøvennlig, bærekraftig og økonomisk.

 

HA EN BÆREKRAFTIG AFTEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

6 kommentarer
      1. Det er skikkelig deilig å få unna noen prosjekter som har ligget veldig lenge.🤩👌🏻 Men det blir nok en stund før det blir tomt.🫣😅

      1. Tusen takk for det.🥰
        Jeg er glad jeg gjorde det ferdig for dette kommer til å bli mye brukt.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg