#UFO nr 3

Tjo hei! Hvor det går!

Copyright: Strikkekjerring

Jula varer jo helt til påske, så da er jeg jo innafor, vil jeg tro.

En Tova Twistnisse var ferdig strikket, men den trengte å toves og ikke minst få øyne og skjegg.

Det var jo strengt tatt fort gjort, men den siste finishen har gjerne en tendens til å bli liggende, ser du.

Nå har jeg tatt meg selv i nakken og gjort den helt ferdig, så da kan jeg fornøyd krysse av 3 ferdige UFOer på starten av året.

Dette går jo så det suser!

Men hvor lenge var Adam i Paradis tro?

Neppe så lenge til.

Viljestyrken er nok ikke så stor at jeg ikke kommer til å legge opp til noe nytt snart, men foreløpig så skal jeg fortsette på UFOene mine.

Jeg har jo tross alt hatt opprekksfest og 4 prosjekter er returnert til der de kom fra og er igjen blitt til garn.

Det vil jo faktisk si at jeg har 7 mindre UFOer i år og det er jo helt herlig!

Jo, jeg må jo skryte selv, man har jo ikke bygda å lite på, sies det.

Oppskrifta til denne søtnosen her, har jeg ikke.

Den er bare strikket etter et bilde etter beste evne.

På denne har jeg brukt et utgått garn som jeg har mye av som heter Hegre.

Du kan også bruke Fritidsgarn, Blåne, Troll eller lignende.

Den er strikket på pinne 6 mm og det har gått med 68 gram garn, som bare utgjør 102 meter.

Men 100 meter er 100 meter og ikke minst er det 100 meter mindre garn i mitt garnlager i 2024.

Copyright: Strikkekjerring

Min arbeidsdag har vært tilbrakt på Rådhuset i kommunen i et møte i dag.

Fremover er kalenderen min temmelig full av møtedager, men det er en fin avveksling til matlaging og oppvask inni mellom.

Hos oss er kulda kommet tilbake og det er også sola, som skinner fint på himmelen i dag, mens jeg sitter på “feil” side av fjorden og venter på at ferga skal komme over og hente meg hjem til min vanlige arbeidsplass, hvor det også er nok å gjøre.

Ferga ble liggende stille en del timer i dag på grunn av teknisk feil, men jeg var heldig og kom meg både frem og tilbake når jeg skulle.

Som dere ser har det vært så kaldt at vannet har begynt å fryse på fjorden.

Nå er det blitt litt mildere og er begynt å snø, før vi skal få en ny uke med kulde.

Jeg er i gang med UFO nr 4 av året og den skal bli ferdigstilt om ikke så lenge.

 

HA EN SOLRIK JANUARDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

4 kommentarer
      1. Det er vakkert her når sola kommer tittende over fjellene, selv om det er bitende kaldt.😨❄️🤩

      1. Marsipan du!😅
        Også i januar???
        Nei, nå får du holde deg til påskemarsipanen kommer.😂👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg