#UFO nr 2

Det er bare å brette opp ermene og kjøre på.

Copyright: Strikkekjerring

Her har restegarnet fått kjørt seg kan man si!

Sophies Shawl spiser mange meter garn og her har jeg fått brukt opp mange rester av Arwetta og tynn Kid Silk og Tilia.

Jeg har strikket med 1 tråd Arwetta og 2 tråder tynn mohair samtidig og jeg har strikket til fargen tok slutt før jeg begynte på neste.

Med andre ord: brukt opp alt som var igjen på nøstet.

Det tar faktisk sin tid å strikke dette, siden det er ganske så stort.

Det veier 222 gram, så det har gått med 111 gram av hver type garn og totalt 1864,8 meter garn!

Så vil du bli kvitt mange rester av disse garntypene, er dette et godt alternativ.

Eller hvis du har mye av en farge, så kan du strikke det ensfarget.

Sjalet er i enkel rillestrikk, med en fin i-Cord kant.

Mønsteret finner du ved å klikke på linken under bildet her.

Copyright: Strikkekjerring

 

MØNSTER: SOPHIE SHAWL

GARN: ALPAKKA ULL ELLER RESTER AV FLERE GARNTYPER SAMMEN

PINNER: 5 MM

STØRRELSE: S – M – L

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har vært ute en kjapp tur for å gå med hunden, men jeg kan love dere at turen ble svært kort!

Det er kommet nysnø og under der er det ren blankis, så det var med livet som innsats å komme seg både til og fra, he, he…

Det er skikkelig Glarholka, så til og med beina til hunden vinglet til alle kanter.

Det er nok best for både 2-beinte og 4-beinte å holde seg inne, så vi slipper beinbrudd her.

Rett etter vi var kommet oss inn begynte det å snø mer og fyke, så da var det bare å komme seg ut og måke og brøyte igjen.

Nå får vi en ny uke med sprengkulde, så da er det bare å passe på å ha rikelig med ved å fyre med.

Og ikke minst masse ull å kle på seg!

Der har vi en del i skuffer og skap heldigvis.

Nå skal jeg ta meg en tur på jobb igjen, så arbeidsfolkene får middag i dag.

 

VÆR FORSIKTIG PÅ GLATTA!!

 

 

 

 

2 kommentarer
      1. Det skal være sikkert!❄️
        Hele Norge har virkelig fått kjenne på vinter i år.😱❄️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg