#UFO nr 1 er ferdig!

Jada! Jada!

Copyright: Strikkekjerring

Nå har jeg vært så flink atte!

Jeg har gjort ferdig en UFO.

Og ikke nok med det: Jeg har faktisk ikke lagt opp til noe nytt i 2024.

Og det er intet mindre enn sjokkerende, skal jeg bare si deg.

Jeg lider absolutt av oppleggssyken og fristelsene har stått i kø i det nye året, men neida, jeg har snakket strengt til meg selv hver gang det har dukket opp noe som bare har hylt etter å komme på pinnene.

Så det så!

Aller første UFO er ferdigstilt, så nå er det bare å “børne” på videre med neste UFO.

Bring it on, sier jeg bare.

Jeg er klar!

Skulle du trenge et par tykke votter i den bitende kulda vi har hatt i januar, så er dette av rette sorten.

Kjappstrikka er de også, hvis man bare har vett nok til å gjøre dem ferdige før man starter på noe nytt, he, he…

Vottene er tovet i vaskemaskinen og krøllekanten er sydd på til slutt.

 

MØNSTER: KRØLLEKANTVOTTER

GARN: 76 GRAM FRITIDSGARN OG 58 GRAM PURE ECO FUR

PINNER: 6 MM

STØRRELSE: DAME

Copyright: Strikkekjerring

Tiara synes saueskinnet er godt å ligge på og er superrask til å gå å legge seg mens mor henter mobilen for å ta bilde av vottene.

Hun hadde muligens et lite håp om at jeg hadde lagt det der til henne, men når jeg gir henne beskjed om å flytte seg, ser hun sånn ut.

(Peker på bildet under her)

Copyright: Strikkekjerring

Tiara: Jeg har IKKE tenkt å flytte på meg.

Mor: Nå må du flytte deg. Mor skal ta bilder.

Tiara: Glem det!

Mor: Nå flytter du på deg, ellers må jeg bære deg vekk

Tiara: Jeg gjør meg tung!

 

Jeg vil tro at omtrent sånn tenkte hun, mens hun motvillig måtte flytte på seg.

Ellers er hun faktisk en veldig morsom hund med masse personlighet og (u)vaner.

Fra hun var lita, har hun vært med på badet og hun elsker å bli føna.

Hvis hun ikke passer på å snike seg med når jeg går på badet, ligger hun utenfor badedøra og piper for å få komme inn når hårføneren skal startes.

Å gå på tur elsker hun i all slags vær, uansett om det stormer, regner eller snøen uler rundt ørene hennes.

Hun går der jeg går, uansett hvor det måtte være.

Å ligge i fanget og kose seg blir hun aldri lei av og hun blir like lykkelig uansett hvem som kommer på besøk, så noen særlig god vakthund er hun neppe.

Hun har sine faste rutiner og kan være litt masete for å få oppmerksomhet.

En dag ville hun krype opp i fanget mens jeg spiste frokost og gav seg ikke før jeg hadde snakket hardt til henne.

Det er ikke hverdagskost, så hun ble så fornærma at hun snudde ryggen til meg og la seg lengst borte i enden av sofaen.

Da Musikermannen kom hjem lurte han på hva som feilte hunden siden hun så ut som hun hadde solgt smør og ikke fått betaling, he, he…

Vi ble kjapt gode venner igjen, altså!

Men nå er jeg klar for å gi meg i kast med UFO nr 2, jeg.

 

HA EN UFOFRI LØRDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg