Twistnisser

For noen dager siden var strømprisen ganske lav, så da benyttet jeg anledningen til å la tørketrommelen tove litt.

Copyright: Strikkekjerring

Disse nissene har ligget på vent en liten stund, men nå er de ferdig tovet og har fått øyne og litt skjegg av rester av saueskinn som jeg også har sydd skinnhjerter av.

Veldig fint at jeg ikke må kaste noe, he, he…

Nissene er strikket i litt forskjellig garn. Både Fritidsgarn og Hegre, men du kan bruke annet garn også, som Blåne, Troll eller annet litt tykt ullgarn som tover.

Jeg har strikket dem på pinne 6 mm.

Så var det mønsteret, da.

Jeg fant en dame som heter Rita Enevoldsen som lager mønster på disse.

Du finner henne på Facebook.

Jeg sendte en melding til henne, men jeg fikk ikke noe svar, så da var det bare å gå i gang med å prøve å strikke etter ett bilde og det gikk sånn rimelig greit, tenker jeg.

Disse her er supre som julegaver og du kan fylle dem med Twist eller noe annet godt.

Kanskje hjemmebakte kaker, konfekt eller noen annet du har lyst til.

Copyright: Strikkekjerring

Fine til pynt er de også, søte som de er, hi, hi…

Jeg fikk litt dilla på dem og tror jeg må prøve å lage noen som bare er grå også.

Nisser kan jo ha mange farger, ikke bare røde.

Hvis du ikke har skinn, kan du sy litt hvitt skjegg av garn og gjerne la dem tove litt i vaskemaskinen eller tørketrommelen de også.

Copyright: Strikkekjerring

I helga har vi feiret farsdag i flere dager.

Både på jobb og hjemme.

Vi har hatt broren min på besøk i helga og alle ungene har også vært hjemme og fått servert mat og kake.

Denne kaka bakte jeg på jobb, men hjemme hadde vi Pavlova, en sikker favoritt.

I går startet dagen grytidlig for å få klart både middag og dessert til både fedre og alle andre som ville ha middag.

Copyright: Strikkekjerring

Alle mannfolkene fikk en liten gave fra oss med litt søtsaker i.

Det ble en veldig hektisk dag og smekkfullt med folk, så det hadde nok vært greit om vi hadde hatt et menneske til på jobb.

Til slutt var det ingen steder igjen å sette fra seg oppvasken, så det ble mange timer ekstra for å få vasket opp alt og vasket gulvene etter endt dag.

Ikke kunne jeg vente med det til i dag heller, siden vi hadde overnattingsgjester på rommene, som skulle ha frokost tidlig i morges.

Copyright: Strikkekjerring

Heldigvis har finværet holdt seg til over helgen, så da unnet jeg meg en tur med hunden midt på dagen i dag.

Dagslys er viktig, formaner jeg for både meg og Musikermannen, så da ble han også med.

Kanskje for å utsette å sette seg på taket og snekre, høyderedd som han er, he, he…

Men på taket kom han seg også og fikk gjort unna litt der også.

Copyright: Strikkekjerring

Naturen lager den fineste pynten selv, så det er bare å nyte synet når man er ute og går.

På lørdag skal vi ha julemesse, så denne uka går med til forberedelser til det.

Ingen lat uke denne uka heller, tenker jeg.

I kveld MÅ jeg finne frem strikkepinnene likevel, ellers blir jeg ikke ei strikkekjerring, men ei drittkjerring og det er  jo ingen tjent med, vel??

 

NYT EN BLÅFROSSEN KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

10 kommentarer
    1. Mulig at melding i fra deg har lagt seg i annet og hun ikke har sjekket det. Disse du har laget er jo flotte.
      Farsdag ble feiret her også. Bakte verdens beste, men tåler den ikke for magens del. I dag har jeg ikke rørt den.

      1. Det viser seg at hun dessverre er død.😥
        Kake er godt, men det er ikke alltid magen liker det, nei.😨

    2. det er aktive dager hos dere fortsatt,det star respekt av jobben du og din mann gjør :=) og nissene var kosliige dei ,her blir det småstrikk også videre fremover,sokker,votter,hue og pulsvotter

      1. Jo, det er en hektisk tid nå før jul med mange julebord og andre arrangement.🤗
        Koselig med småstrikk og det er alltid noen som trenger noe.🧶🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg