Trekkspillester

God morgen! God morgen!

Copyright: Strikkekjerring

De siste ukene har vært travle og hendene mine har vært opptatt, så det har gått litt tregt på strikkefronten.

Jeg har lagt inn en søknad om å få tildelt blekksprutarmer, men jeg har ikke fått noe svar enda.

Det kan jo være noen teknologiske utfordringer på den fronten, kanskje??

Men langt om lenge ble nå Trækkspællæstene ferdige.

BUNNY, HØRER DU DET??

Dette er en “Special delivery”, som snart skal ut og reise.

Lestene skal nemlig gjøre søring av seg, hi, hi….

Nå er jo Bunny egentlig nordlending, så nå prøver jeg å terge ham på meg, men jeg har en mistanke om at ikke bryr seg døyten om det.

Han hadde et ønske om ett par sokker, hvor teknikken skulle se ut som trekkspill.

Han hadde et bilde hvor det var strikket hjerter i mønsteret, men jeg fant ut at små Bunnyer måtte passe bedre.

Noen kunstneriske friheter må man jo ta seg, ha, ha…

Dessuten ville han ha fargene svart og lilla, så da ble det det.

Copyright: Strikkekjerring

På det øverste bildet er sokkene vasket og dampet, men på det nederste ser du trekkspilleffekten veldig godt.

Sokkene er strikket i Sterk, som er et godt garn til sokker og som fins i veldig mange farger.

Det passer fint når man skal strikke mønsterstrikk.

Så nå skal jeg snart sende ut en brevdue som skal få beskjed om å fly “straka vegen” ned til Drammen, uten noen stopp underveis.

Disse sokkene skal jo tas i bruk før våren kommer og skal man sende med vanlig post så vet man jo aldri når det kommer fram.

Tross alt har vi jo bare 2 utleveringer av post en uke og 3 utleveringer den andre uka.

Det er litt som før i tiden når lokalbåten kom med posten 2 dager i uka og folk stimlet sammen på postkontorene og ventet på at deres post skulle komme i postboksen deres.

Det tok såpass lang tid at man samtidig ble oppdatert på siste nytt blant naboene.

Jeg er i full gang på jobb.

En deig står til heving som jeg nå må gå og gjøre noe med før den begynner å legge seg på benken.

Vafler skal stekes og kaker skjæres opp og det er masse annet å gjøre.

Overnattingsgjester kommer det også, så nå må jeg sette på turboen og få opp farta.

 

LAG DEG EN FIN LØRDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

6 kommentarer
      1. Får håpe vi alle slipper å ha tykke sokker på oss i sommer.😨
        Jeg synes at hele Norge skal få SOL hele sommeren i år.🌞🌱🤩🌼🍀

      1. Det er jo fryktelig langt fra meg til deg, så jeg er pukka nødt til å ta utestemme i bruk.😜🤪
        Nordlendinger SKAL høres!🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg