Tova Julevotter

Jeg har jo helt glemt å vise fram julevottene jeg har strikket til meg selv!

De er allerede tatt i bruk, uten at jeg har kommet på å ta bilde av dem.

Men i dag, da vi var ute og gikk med valpen, kom jeg på å ta noen bilder.

Copyright: Strikkekjerring

I kulda liker jeg best tova votter. Da er jeg sikker på å holde fingrene varme.

Kjapt å strikke er det også.

Dette mønsteret var nytt for meg og morsomt å strikke.

Copyright: Strikkekjerring

 

Jeg har tovet dem lett i vaskemaskinen og etterpå i tørketrommelen.

Da blir de ekstra myke og gode.

 

Mønster: Spildra Votten av StrikkeBea

Garn: Hegre (utgått fra Dale garn)

Pinner: 6 mm

Størrelse: Dame

 

Jeg har masse Hegre og annet tykt ullgarn til toving i garnlageret.

Planen er å få strikket opp en del av det i 2021.

Men først må jeg få ryddet hobbyrommet mitt og organisert garnlageret.

Problemet er bare det at siden det blir ryddig og fint der inne, er det en del andre (les:Musikermannen) som synes det passer perfekt å stable ting som ikke er i daglig bruk der inne.

Hmmm…. lurer på om jeg skal invistere i dørlenke og hengelås når jeg har ryddet?

Akkurat nå står alle kassene og eskene til julepynten der inne, så det er ikke mulig å komme seg fram til hverken garn eller andre hobbyting.

Jeg får strikke videre på sokkene til jeg har fått tømt rommet for alt som ikke hører til der inne.

 

I dag er det litt mildere enn i går. -4 grader biter ikke så hardt i kinna når man er ute og går tur.

I dag gikk vi en litt lengre løype enn i går. Vi må utvide litt gradvis og se hvordan valpen liker det.

Hun elsker å gå tur, men vi må likevel passe på at turene ikke blir for lange enda, så i dag ble det 3 km og hun ser ut til å kunne gå et stykke til uten at det hadde vært noe problem.

Dagen har ellers vært brukt til litt kontorjobbing. Jeg må få sett over at alt som skal faktureres på 2021 er kommet med og at alle fakturaer som er kommet inn før årets slutt, blir med på årets regnskap.

 

Ellers har jeg en plan om å lage meg en strikkeliste for 2022.

Den må ikke være for fullpakket, siden den garantert blir revidert i løpet av året når det kommer en fristelse eller to seilende, hi, hi….

Er du begynt å lage planer for 2022? Nyttårsforsetter eller en hobbyplan?

 

HA EN FORTSATT FIN ROMJUL!!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg