Tour de France – Gratis norsk oppskrift

Sommerens store dille av tilbehør er definitivt Solhatten.

Gjerne i en sprek farge eller med mønster i sterke farger.

Copyright: Stine Hoelgaard

Hobbii har en egen Tour de France konkurranse gående med forskjellige garnutfordringer hver dag gjennom Tour de France.

Du kan slenge deg med der hvis du har lyst, eller bare strikke eller hekle noe av det hvis du vil.

Solhatt er et veldig praktisk plagg og kler både menn og damer og ungene liker også å bruke dem.

Den skygger fint for øynene når man jobber og kanskje ikke har så lyst til å bruke solbriller som faller ned når man bøyer seg.

Copyright: Stine Hoelgaard

De går kjapt å hekle og er fint håndarbeid å ta med seg ut i sola.

Her er mønster på 3 forskjellige størrelser og det finnes på mange forskjellige språk, også norsk.

 

Mønster: The Tour Bucket Hat

Garn: Hobbii Rainbow Cotton 8/8 Solid

Krok: 4 mm

Størrelser: S – M – L

 

Jeg skal gjøre ferdig min Sorbet Cardigan før jeg begynner på noe nytt, men da kan det hende jeg strikker eller hekler noe i bomullsgarn.

I dag har det vært mange ut av rommene, så da er det romvask før det kommer nye overnattingsgjester i kveld.

Sola skinner, men det er nok siste dagen på en stund.

I ettermiddag kommer regnet og nå ser det ut til at det skal regne noen dager, så jeg skal prøve å få gjort litt ute før det starter opp, men det er ikke sikkert jeg rekker det.

Jeg håper også på å få hengt ut litt klær som kanskje blir tørre før det begynner å regne.

Har du klessnor og tørker klær ute på sommeren?

Eller er det tørketrommel som gjelder?

Vi har tørketrommel, men jeg vil helst ikke bruke den mer enn nødvendig selv om vi har billig strøm her nå.

Jeg liker lukta av klær som har hengt ute i sola og klærne slites mindre når man ikke bruker tørketrommel, i tillegg til at man sparer strøm.

Mindre støv blir det også faktisk.

 

HA EN SOLFYLT MANDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

7 kommentarer
    1. Har ikke klessnor ute lenger, men savner den innimellom. Men har ei stand som henger under tak på trappa, og der får jeg plass til masse klær på kleshenger
      Tørketrommel brukes til sengetøy og handduker, resten tørkes på loftgangen
      Ønsker deg en riktig fin dag, og må si at jeg er imponert over alt du rekker på én dag!

      1. Ja, det er kjekt med klessnor når man har mye å vaske og været er fint.☀️☀️
        Stativ til å tørke på er også fint å ha ute, men det tåler ikke at det er vind.😅
        Smarte løsninger du har funnet ut.🤗

    2. Kanskje jeg skulle hekle meg en hatt, frisøren sa sist at jeg burde verne håret…farget det nemlig :D.
      Elsker klær som tørker ute, lukta, følelsen. Har en tørketrommel som bortimot aldri er i bruk, anna enn til dun. Men du har nok en helt annen tøymengde som skal vaskes og tørkes, så da kan du nok ikke bare satse på sol og vind 🙂

      1. Ja, en slik solhatt er bra for å beskytte håret også, særlig når det er kjemisk behandlet.😊👍🏻
        Av og til er det veldig kjekt å ha den tørketrommelen, ja.🤗

    3. Artig bøttehatt 😊

      I Spania tørker jeg alltid klær ute, og de er ofte tørre på et par timer nå på sommeren ☀️ Tørketrommel sliter på klærne, så henger som regel opp hjemme I Norge også. Bare håndklær får tromlet seg 😊

      1. Det er nok bra med bøttehatt i Spania også.🤗 Ja, de siste dagene har klærne tørket rekordfort ute her også, men det hører nok til sjeldenhetene.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg