Tørrfisk – Norsk strikkeoppskrift + Legetime????

Mandag og ny uke!

Tørrfisk er vi nordlendinger godt kjent for. Den har i mange århundrer vært stor eksportvare til utlandet og den ble også fraktet i store skuter ned til Bergen for videresalg innenlands.

Lukta er veldig karakteristisk og mange har nok fått beskjed om at denne delikatessen fikk de værsågod nyte utendørs!

Kjenner du en som liker tørrfisk eller kanskje du kjenner en fisker?

Da er dette settet helt perfekt!

Norsk mønster og i 3 størrelser fra small til large.

Settet består av votter og lue og strikkes i garn av mellomtykk type.

 

MØNSTER: TØRRFISKSETTET

Fint sett hvor man kan variere i farger som passer fint til fiskeren.

I dag stod vi opp til nok en dag hvor snøen hadde lavet ned.

Mannen har brukt et par timer på å brøyte, både vår private vei og veien og parkeringsplassen utenfor bedriften.

Det er små gløtt av sol og hvis man kjapper seg, kan man få knipset et bilde.

Riktig vakkert en kort stund, men et minutt etterpå snødde det igjen.

Ikke mye som minner om vår her.

 

For en måned siden fikk jeg beskjed fra legen om at jeg har den autoimmune sykdommen Hashimotos, slik at jeg har lavt stoffskifte.

Jeg har begynt på medisin og skal derfor ta nye blodprøver etter en måned.

Vi fikk for noen uker siden en sms fra kommune hvor det stod at man ikke måtte bestille legetime hvis det ikke var strengt nødvendig.

Jeg har derfor vært usikker på om jeg skulle bestille time, eller ikke.

I dag ringte jeg for å forklare at jeg trengte å få tatt noen blodprøver og jeg fikk komme i morgen.

Jeg skal møte fastende på morgenen og er satt opp på time til legen, men hun var usikker på om jeg skulle inn til henne eller ikke.

Vi får se i morgen hvordan det blir. Jeg håper hvertfall jeg får tatt blodprøvene som jeg trenger.

 

ØNSKER DEG EN FIN, NY UKE!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg