(T)opptur – Norsk strikkeoppskrift

De som har planlagt toppturer i påska, blir nok skuffet.
Det må vi nok alle vente med. Å belaste helsevesenet og helikoptrene med å skulle hente oss ut av fjellet for at vi har skadet oss, er ikke noen god ide nå.

Men oppturer trenger vi. Denne (T)oppturgenseren kan gi oss både en opptur å strikke og den kan brukes på toppturer senere. Lekre farger som gjør oss i godt humør er heller ingen bakdel.

Garnet som er anbefalt er Lettlopi og pinner 4.5 mm.

 

MØNSTER: (T)OPPTUR

Rundfelling er det også, så ingen montering. Easy peasy! 🙂

 

Værmeldingen melder stor snøskredfare, mye nedbør og vind i løpet av det neste døgnet.

Jeg håper det holder seg til utpå dagen i morgen, men det ser litt mørkt ut.

Det er begynt å blåse og det snør, men det ser ut til at temperaturen stiger, så det er nok ikke lenge før det regner.

Når jeg skal til legekontoret i morgen, må jeg kjøre forbi et stykke der det ofte går snøras, så jeg håper veien er åpen.

Minstemann og jeg har fått gjort leksene og fått en oversikt over hva som skal gjøres resten av uka. Heldigvis er det nå kommet en del mer praktisk arbeid på ukeplanen og ikke bare jobbing foran pc-skjermen. I lengden er det ikke optimalt med en slik undervisning, selv om både lærere og elever gjør så godt de kan.

Jeg skal ta meg en runde og rydde kjøkken og så får vi se om jeg har overskudd til å ta fatt på mer rydding og rundvask. Litt strikking på Stryta blir det nok i kveld.

 

Håper du får en fin mandagskveld!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg