Topp for 128 kroner?

Hvis man har lyst til å lage plagg som ikke ryker avgårde med hele lønna, kan det være lurt å se litt på garnprisen.

Copyright: Knit & Relax

Garn fra Drops er garn som ikke koster skjorta.

Det betyr ikke at billig betyr dårlig.

Garnet i de aller fleste typene egner seg fint til det meste av plagg og kan vaskes igjen og igjen uten at plagget blir slaskete og ødelagt.

Det kommer an på hva man skal bruke de forskjellige typene garn til.

Jeg liker veldig mange av de forskjellige typene garn som Drops har.

Denne sommertoppen her strikkes i Flora og strikker du størrelse S eller M kommer hele toppen på kun 128 kroner i garnkostnad.

I de fleste strikkeoppskrifter kan man bytte ut garnet til et annet.

Av og til kan det hende man ikke får det resultatet man ønsker seg, men strikker man på budsjett, kan det være verdt å prøve.

Se likevel litt etter om det er garn som kan holde seg pent i vask og i bruk.

At det ikke nupper eller siger slik at plagget blir uformelig og ikke kan brukes.

Denne sommertoppen strikkes ovenfra og ned og har et enkelt mønster som gjentar seg hele veien rundt.

Da er den enkel å strikke.

Mønsteret er på dansk, så dette får du til.

Copyright: Knit & Relax

 

MØNSTER: NORDIC SUMMER TEE

GARN: FLORA

PINNER: 2.5 MM OG 3 MM

STØRRELSER: S-2XL

 

Det er ofte en diskusjon rundt billig versus dyrt garn.

Jeg for min del strikker i begge deler, alt etter hva jeg skal strikke.

Det handler for meg først og fremst om hvordan resultatet blir.

Jeg har en forkjærlighet for norsk ull, siden jeg liker å vite at garnet jeg strikker av er fra norske sauer og veldig gjerne at det er produsert i Norge.

Det er gjerne mitt førstevalg, men jeg strikker også i annet garn når det passer seg slik for mønsteret.

Av og til strikker jeg på bestilling og da er det gjerne den som bestiller som bestemmer hvilket garn som skal brukes.

Noen ganger er det dyrt garn og andre ganger billigere.

Ikke alle har råd til å strikke av garn som koster for mye heller.

Det er trist når man leser og hører andre si at det du strikker i er et dårlig garn.

Det trenger det slett ikke være selv om det ikke er dyrt.

Det aller viktigste er at man koser seg med strikkingen og det er opptil hver enkelt hvilket garn de vil strikke i.

Noen ganger er det pengeboka som bestemmer.

Andre ganger er det fordi man liker garnet og har strikket av det før, så man vet hvordan resultatet blir.

Ikke om garnet er dyrt eller billig.

 

KOS DEG MED GARNET DITT!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

9 kommentarer
    1. jeg er helt enige med deg og denne toppen var fin ,mesteparten av mitt garn er kjøpt på fabrikkutsalg ,både rauma,sandnes og oltedal er steder jeg hamstrer ,og det er fargene og tilbuda på ooutleten soom da bestemmer garntype jeg kjøper ,f,eks fikk jeg 2 hele pakker norsk lammull fra rauma til 175 kr ,da kunne jeg ikke gå forbi

    2. Klokt skrevet om garnvalg. Det er nok ikke alle som tenker seg om når de kommenterer andres garnvalg i negative former, og samtidig sier noe om at andre sin udugelighet.

      1. Alle må kunne strikke i det garnet de ønsker og har råd til.🤗
        Man koser seg like mye med strikkingen uansett.🤩🧶
        Det er ikke nødvendig å kommentere negativt om andres garnvalg.

    3. Hei
      Det var godt skrevet det du skriver jeg vil takke deg for det.
      Selv bruker jeg å kjøpe garn når jeg ser at de har det på tilbud. Det kan være billig eller dyrt garn.
      Helst bruker jeg av alt det garnet jeg har selv, men noen ganger må en bare kjøpe. Kan han nok til mønster og litt lite til bunnfargen.
      Jeg bruker mye viking sitt garn synes det er et godt garn. Men smaken er som baken to delt.
      Godt helg fra Møre

      1. Takk for det.🤗
        Det viktigste er at man koser seg med strikkingen og strikker med et garn man liker.🧶
        Noen ganger kan man være heldig å finne garn man liker på tilbud og da er det kjekt å kunne fylle på litt i garnlageret.
        Man må kunne strikke i det man liker og/eller har råd til uten at andre trenger å kommentere negativt om det.🤗
        Ha en fin søndagskveld!🧶🤩

    4. Flott topp dette. Men nå har jeg ikke strikket videre på vesten. Eksemet er plagsom. Tror jeg får teipe tommelen om jeg klarer å løsrive meg fra krimboken. Du har mye å styre med. Den toppen blir flott! Ha en fin kveld.

      1. Huff!😨
        Så dumt at det ikke vil gi seg.
        Ja, det kan hende en god bandasje er løsningen for å kunne strikke litt.🤗🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg