Tøfler til påske? – Strikkeoppskrift

Disse tøflene liker jeg!

Enkle å strikke og med litt mønster. Her kan man få brukt litt restegarn.

Mønsteret er i 4 forskjellige størrelser, så her kan hele familien få.

Garn som passer til strikkefasthet 22 m per 10 cm er anbefalt til disse.

Jeg liker veldig godt de okergule.

 

Mønster: Azerbaijani

Ser for meg et helt hav av fargevarianter på disse.

De lilla var også lekre.

Jeg får fortsette på Stryta genseren min, men jeg har en hel kasse med passende garn til disse, så jeg må nok prøve meg på å strikke noen par etter hvert.

 

I dag må jeg prøve å planlegge litt fremover.

Hvordan skal bedriften klare seg enda 3 uker til?

De tiltakene regjeringen har satt i verk, hjelper ikke det grann når de løpende utgiftene skal betales.

Jeg håper de kommer med noe bedre på fredag. Da skal de komme med nye hjelpetiltak,

men ut fra det som er kommet til nå, er jeg skeptisk til at de kommer med noe som virkelig hjelper norske bedrifter.

Hver dag kommer det nye konkurser og arbeidsledigheten øker enormt.

Norge står overfor en enorm krise fremover.

Her i Meløy fikk vi den første som er bekreftet smittet og personen er blitt smittet i Norge.

Det er alt å frykte at det kommer flere de nærmeste dagene.

Dagen må derfor brukes til å analysere hvordan de neste ukene blir.

Jeg har en bestilling på pizza som skal leveres i dag til en bedrift, så litt bestillinger er det heldigvis.

Jeg skal også sy litt bestillinger og så skal hjemmeskolen til minsten bestyres.

Vi fikk tatt en runde med matte og norsk i morges, men har mer som skal gjøres utover dagen.

Når skolen stenges enda lenger, kreves det struktur og mer oppfølging fra foreldrene, ellers blir det mange som får hull i undervisningen.

I lengden gir det ikke en forsvarlig undervisning. Det er mye som ikke er mulig å gjennomføre med hjemmeskole.

Vi får likevel håpe og tro at tiltakene som er satt i verk fungerer og at smitten begrenses.

Uansett må vi alle holde motet oppe og ta en dag av gangen.

Vi må også finne de små positive tingene i hverdagen og være glad for at vi tross alt er friske.

Håper det står bra til med deg og dine.

Ha en fin dag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg