Tøfler – Gratis oppskrift

I natt har det snødd i fjellet og brøytebilen måtte fram på morgenen på Saltfjellet.

Copyright: Strikkekjerring

Minstemann har ønsket seg et nytt par tøfler, så da måtte pinnene fram.

Det er godt med ett par tøfler når det er litt gulvkaldt.

Jeg har fyrt i ovnen i ettermiddag.

Å fryse i huset liker jeg ikke og ved har vi heldigvis nok av fra egen skog.

Tøflene er enkle å strikke og mønsteret er gratis og på norsk, så det er bare å laste ned hvis du også har lyst til å strikke noen par.

Jeg har tovet dem på kortprogram i vaskemaskinen og tovet dem ferdig i tørketrommelen.

 

MØNSTER: TOVET TØFLER

GARN: FRITIDSGARN ELLER HEGRE SOM JEG HAR BRUKT HER

PINNER: 5.5 MM

STØRRELSE: 43-45

Copyright: Strikkekjerring

Da vi var ute på farten i går, måtte jeg bare stoppe og ta bilde av det spesielle lyset over Svartisen.

Sola tittet fram mellom skyene og skinte rett ned på isen.

Svartisen er Norges nest største isbre på hele 370 kvadratkilometer.

Navnet kommer fra den gamle betegnelsen “Svartis” som beskriver den karakteristiske blåfargen i isen.

Fra 1800-tallet har turister valfartet for å se isen og på sommeren er det svært mange som tar båtturen over fjorden og går opp til brearmen for å se den på nært hold.

Flottest er den kanskje på vinteren når de flotte turkise fargene kommer til sin rett i alt det hvite.

Copyright: Strikkekjerring

Selv om sommeren definitivt er på hell, er det koselig å ha litt høstblomster utenfor døra.

Lyng i flere farger synes jeg er fint og ikke minst står de fint lenge.

 

Musikermannen har ventet lenge på å få svar på røntgen han var og tok i slutten av juli.

I dag ringte endelig en lege som kunne fortelle at det er fortetninger i 2 nye nivå i nakken, forkalkninger, dårlig blodgjennomstrømming og markante forverringer siden han tok røntgen for noen år siden.

Det forklarer smertene han har i nakken og strålingene ut i armene.

Om det er mulig å gjøre noe med det, er usikkert.

Det må noen som har mer ekspertise uttale seg om.

Han har allerede vært operert 2 ganger i nakken, så det spørs om det er mulig å operere en 3. gang.

Det var ikke akkurat slike beskjeder vi kunne ønsket oss nå, men man får ta det man får her i livet.

Nå skal jeg ta meg en liten bloggrunde og besøke mine veldig forsømte bloggvenner.

Det skal bli hyggelig å lese seg opp på hvordan de har hatt det i sommer og høst.

 

HA EN FIN ONSDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: STRIKKEKJERRING

INSTAGRAM: STRIKKEKJERRING.BLOGG.NO

 

8 kommentarer
      1. Ja, det er viktig å holde seg varm på føttene.🤗
        Det har heldigvis bare vært snø i fjellene her enda.🍂🍃

    1. Koselig med oppdatering fra deg.
      Bildet er helt magisk. Håper jeg får se stedet engang 🙂
      Synd med resultatet av røntgen for musikkermannen din. Håper det ordnet seg.
      Jeg har også en slik plante. Lyng. Den er vakker 🙂

      1. Får håpe du får mulighet til å ta turen hit en gang.🤩👌🏻
        Ja, vi får håpe det er mulig å gjøre noe med nakken, men det spørs når han allerede har vært operert der 2 ganger før.

    2. Flott lys over svartisen! Og fine tøfler 🙂
      Ja nå banker høsten på – og gir oss vakre farger. Huff den helsa… mannen din sliter… og det er vondt med nakkegreier… Håper det finnes løsning på det.
      Lag dere en fin fin torsdag der nord!

      1. Det skal være sikkert.🍃🍂
        Høsten har vakre farger.🤩
        Nakken har mye å si for helsa vår.😔
        Får håpe det er mulig å gjøre noe med det.🤔

      1. Jeg måtte bare stoppe og ta bilde.🤩
        Ja, vi får se om det er mulig å operere enda en gang.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg