Tøfler ble det!

Å skulle strikke etter ett bilde, er ikke alltid like enkelt, men det kan være fin hjernetrim også.

Copyright: Strikkekjerring

Om det ble 100 % riktig er jeg jo ikke helt sikker på, men ett par tøfler ble det av det uansett.

Å ta bilde av lilla er jo nesten helt håpløst.

Det er nesten umulig å få fargegjengivelsen helt riktig, men det ble nå ikke så langt derfra på dette bildet.

Mønster på disse tøflene har jeg naturlig nok ikke, siden jeg bare har strikket etter et bilde og neste tøffel er så produsert etter å se etter den.

Slik var det gjerne at mønstre ble spredt rundt om i tidligere tider når vi ikke hadde mønstre digitalt eller i bøker og blader.

Da så man etter en annen sokk eller vott og noen ganger tok man bare en bord fra det ene og en bord fra det andre og plutselig hadde man laget et nytt mønster.

Copyright: Strikkekjerring

Litt ekstra stash og pynt ble det med en heklet kant rundt åpningen.

Den har for så vidt også en funksjon, siden kanten da blir litt strammere.

Så her er det både til pynt og for en funksjon, 2 i ett altså.

Ikke så dumt det vel?

Jeg starter med å strikke tøffelen bak, hvor jeg strikker rillestrikk frem og tilbake.

Så tar jeg sammen og strikker mønster rundt tøffelen og feller i fronten.

Til slutt syr jeg tøffelen sammen bak, fester tråder og hekler en kant med staver rundt åpningen.

Disse var så morsomme å strikke at jeg tror gjerne jeg setter i gang med ett par til, bare i andre farger.

Jeg får se hva jeg har av garn som kan passe.

Her har jeg strikket i Viking Sportsragg på pinne 3.5 mm.

Tøffelen her passer en fot 37 til 39 i sko, men kan nok justeres til andre størrelser.

Copyright: Strikkekjerring

Brrrrr…….

Det begynner å bli skikkelig kjølig ute og i fjelltoppene har snøen lagt seg.

I dag var det på med både ullgenser, skjerf og lue når jeg gikk tur med hunden.

På jobb har jeg holdt på med momsoppgjør og regnskap og brødbaking, helt til Musikermannen syntes det var på høy tid med litt øving.

Vi skal jo tross alt på flere spillejobber i neste uke!

Han hadde alt rigget klart og sanger var allerede opplest og vedtatt, så her var det bare å komme seg i gang og slenge seg med så godt man kunne.

Musikermannen pleier ellers å være “hjemme til måltidene”, men når han får en gitar mellom hendene tror jeg ikke han enser verken sult eller tørste, så til slutt var det nok meg som ba tynt om en drikkepause sånn rett etter en gitarsolo.

Timene flyr fort når man har det gøy vet dere!

Øving må til og i neste uke er det ut på veien igjen med både Musikermannen, gitarer, musikkanlegg,  hunden og meg.

I den rekkefølgen kan jeg tenke meg at Musikermannen ser for seg at det skal pakkes, ha, ha….

 

HA EN MUSIKALSK AFTEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

10 kommentarer
    1. Se der, ja! Nå ble det en make til den første! Skikkelig flotte tøfler! 😀 Lykke til med øving til spillejobbene! 🥰

      1. Tøfler er best i par, ja.🤪😅💜
        Her er det bare å komme seg i øvinga igjen.😅
        Det er jo en fordel hvis vi synger det samme.🫣

    2. Herlige tøfler og farger. Så kjekke ut…
      Sånn er det nå ja, må kle på seg ute. Og dere har det kjøligere enn her..
      Men man får finne roen bår man har fri… 🙂 og du lager jo så masse fint også.

      1. Jo, snøen kommer lengre og lengre ned i fjellene nå, så det merkes at det er kjøligere i lufta.🥶
        Men enda er det lyst på ettermiddagen, så da er det godt med en tur ut.🍂🍃🍂

    3. Tøflene ble virkelig flotte. Snøen ja, den har nådd skogen her. Bikkjekaldt er det. En delte bilde av snøen som hadde lagt seg i veibanen på fjellet. Heldigvis skal jeg ikke ut i dag. Det skal bakes kanelsnurrer.

      1. Takk for det.🤗
        Ja, snøen nådde bakken i natt og på fjellovergangene nytter det ikke med annet enn vinterdekk nå.😨🥶

    4. Å strikke etter et bilde har jeg ikke prøvd før, men jeg har heklet mange ganger etter bilder og det har gått fint. Veldig fine tøfler forresten, svart og lilla er så fint sammen 🥰 Ja nå begynner det å bli kjøligere, men jeg har utsatt å sette på noen ovner enda bortsett fra vifteovnen en kort stund på kvelden Ha en fin torsdag 🤗

      1. Jeg synes nesten det er enklere å strikke etter bilde, men hekling har jeg ikke prøvd meg på.😅
        Her er det vedfyring hver dag nå.🫣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg