Tjuvstart på 2023 – Norsk oppskrift

Jeg tjuvstarter Strikkeåret 2023 og har lagt opp til en kofte som det haster med.

Copyright: Strikkekjerring

Den skal bli til en bursdagsgave i januar, så her må pinnene gå veldig fort.

Jeg strikker kofta i originalgarnet Sterk, som gir et jevnt og fint resultat og jeg strikker også i originalfargene, siden det var ønsket til den som skal ha den.

Denne kofta er så fin at jeg kunne godt tenkt meg den selv.

Den strikkes ovenfra og ned, for så å strikke knappestolper og sy og klippe opp.

Mønsteret er på norsk og link til mønsteret får du her.

Copyright: Marianne J. Bjerkman

 

MØNSTER: LOTUSBLOMSTKOFTE

GARN: STERK

PINNER: 3 MM OG 3.5 MM

STØRRELSER: XS-XL

Copyright: Strikkekjerring

Stormen har heldigvis roet seg ned, men som dere ser har vi “litt” å gjøre.

Dette synet møtte oss på jobb i går.

Vi fikk måket og frest unna noe, men måtte avslutte når stormen kom, fordi alt vi freste og måket ble blåst tilbake igjen, så det var helt bortkastet arbeid.

Copyright: Strikkekjerring

Vi har virkelig fått testet at uteserveringa tåler vekt.

Den snøen her er helt hardpakket og veldig, veldig tung.

Vi må måke ned bit for bit, for så å frese det bort.

Dette er bare litt av uteserveringa vår.

Den største delen ser du ikke, siden den ligger bak bildet her.

Det var så mye snø og takras at det var umulig å få opp døra for å komme seg ut.

Nå har vi heldigvis fått måket bort mye av det, men resten må vi ta i dag.

Det er mange timer før vi blir ferdige og tungt som FY!

Men det blir lite gjort av å sitte her og skravle, så det er like godt å komme seg i gang, he, he…

 

NYT DEN SISTE FREDAGEN I 2022!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

14 kommentarer
      1. Jeg synes også den er helt nydelig.🤩🧶
        Ekspresstrikking blir det uten tvil.😅
        Den snøen er grusomt tung.😱❄️

    1. Veldig nydelig kofte og fargene er lekre, denne kunne jeg tenkt meg ja..
      Snø hos deg så det holder! Ble sliten av å se det…hehe..

      1. Jeg synes også kofta er helt nydelig.🥰
        Å måke snø føles som veldig bortkastet tid altså.😅❄️

    2. For en nydelig kofte. Det blir en gave du kan være stolt av.
      Så forferdelig med snø!! Føler virkelig med dere. Panikken hadde tatt meg. Her har det vært skiftende. Kaldt og mildt om hverandre, det betyr is.
      Kom noen cm. snø i går, nå regner det, er 5 gr. Håper eg får meld. om garnpakken min i dag. Skal strikke Aksel genseren til far og sønn. Har lært nå, blir lagt vekk til jul.
      Dere vinner nok over snøen, godt dere er unge og spreke.

      1. Jeg må si at vi har vært redde for at den skulle ramle ned. Ikke minst når vi har stått på den.😅❄️
        Det er høyt ned.😨
        Det ble litt i meste laget med snø dette.🤗 Her skifter det også mellom mildvær og frost hele tiden.😅

    3. Åjåjåj… Her var det mer enn nok å ta ta i ja. Får da virkelig håpe dere ikke får mer snø på lenge.
      Den kofta var fin 😊, Du har litt av en jobb med å bli ferdig med den også 🤯. Jeg fatter ikke hvordan du rekker alt ..???… , wonderwoman 🤩
      Ha en flott virksom dag 🥰

      1. Ja, det ble litt i meste laget når takraset også kom ned.😅❄️
        Heldigvis har vi fått vekk mye, men nå gikk det noe sundt på snøfreseren så da må vi bare måke.🙈
        Det er ganske mye jobb med den kofta, ja.😅🧶 Men fin blir den.🤩

    4. Oioi! 😲 Litt av en jobb ja, blir jo småtteri det vi har hatt her 😄
      Nydelig kofte, og den kunne jeg også tenkt meg ☺️
      Kos deg med strikking når dere er ferdig med snømåking 🙂❤️

      1. Ja, det ble litt i meste laget når også snøraset fra taket kom ned.😅❄️
        Denne kofta seiler absolutt opp på favorittliste mi.🥰🧶

    5. Nydelig kofte, og du blir ferdig i januar! Her hekles det stjerner. En bestilte og skal ha den i november neste år. Hekler det nå og så er det stiving igjen.
      Vi måtte kjøpe ny snøfres for den vi kjøpte i 2005 var kaputt og nabo kom med traktor og freste bort snøen. Mye vind her i går kveld og i dag. Ønsker dere et riktig Godt nyttår.

      1. Håper det.🤗🧶
        Lurt at du hekler ferdig stjerna nå, så er det gjort.🌟🤩🌟
        Riktig Godt Nyttår til deg også.💥✨🌟

      1. Jo, det ble litt vel mye snø.❄️
        Det takraset kom i tillegg og er fryktelig hardt og tungt.😱

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg